De audio/video/computer-keten startte hiermee in september vorig jaar. Dixons is intussen de grootste aanbieder van het Verenigd Koninkrijk met ruim negenhonderdduizend leden. Wish-directeur Ron Snijder zegt tweeduizend aanmeldingen per dag te krijgen. Hij verwacht dit jaar 250 duizend gratis abonnees.
Snijder denkt dat Internet uiteindelijk overal gratis zal zijn. Vooral Groot-Brittannië kent een trend naar gratis Internet. Tesco, de grootste supermarktketen, startte op 1 februari met gratis Internet voor zijn veertien miljoen bonuskaarthouders. Tandy en Toys-R-Us deden dat al eerder.
Het twee jaar oude Wish vraagt voor een inschrijving f 19,95 gulden, waarna de toegang verder gratis is. De klant krijgt een installatie-cd en een email-adres bij de webmail van Wish (naar het voorbeeld van Hotmail). Er zijn 33 landelijke inbelnummers, zodat overal lokaal beltarief geldt. Een POP-emailaccount kost maandelijks vijf gulden extra.
Wish is sinds 1996 actief als aanbieder en staat in de top-vijf van de Consumentenbond. Tot voor kort waren er drieduizend betalende klanten voor dertig gulden per maand. Daarnaast heeft het bedrijf tweehonderd zakelijke klanten.
De voorbereiding heeft een half jaar geduurd. Snijder zegt via een private financier (die anoniem wil blijven) één miljoen gulden te investeren, en eventueel meer. Hij heeft vijfhonderd extra telefoonlijnen genomen en is aangesloten op de Internet-backbone via KPN. Hij heeft een aantal computers met duo-processoren op 450 Mhz, met elk 512 Mb en in totaal 120 Gb geheugen. Hij verwacht de kosten terug te winnen door gematigd advertenties toe te laten op zijn webmail-homepage. Opbrengsten verwacht hij vooral uit diensten op het gebied van elektronische commercie voor zakelijke klanten, die met de eigen abonnees zaken kunnen doen. Daarvoor heeft Snijder de 'Wish-shop' opgezet, waarmee hij complete oplossingen aanbiedt.
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: