Albert Heijn heeft een vliegende start gemaakt met de verkoop van computers. Wel zijn de helpdesk en de service-afdeling volledig overbelast geraakt door de enorme stroom verzoeken om bijstand.
Bovenop de dertig helpdesk-medewerkers van leverancier Fujitsu Siemens heeft de supermarktketen nog eens veertig man extra ingezet. Deze maatregel was nodig om de wachttijden tot aanvaardbaardere proporties terug te brengen.
Via Albert Heijn werden in 2,5 week meer dan achttienduizend PC’s besteld. Het grootste deel hiervan is inmiddels geleverd. Veel vragen van het publiek hebben betrekking op de datum waarop de computer wordt afgeleverd. Normaal moet binnen acht werkuren een afspraak voor de behandeling van de klacht worden gemaakt. Door de grote toevloed aan bellers lukte dat vaak niet. Gevolg was dat mensen opnieuw gingen bellen, waardoor nog minder tijd overbleef voor oplossing van de problemen.
Albert Heijn en Fujitsu Siemens hebben de behoefte aan begeleiding vooral in het begin zwaar onderschat. De AH-actie trekt vooral mensen die voor de eerste keer een computer aanschaffen.