Managed hosting door True

BAS-onderdelen Capgemini mogelijk naar Sogeti

 

Een deel van het voormalige Getronics-onderdeel Business Applications Services (BAS), dat onlangs voor 225 miljoen euro werd overgekocht door Capgemini, komt misschien bij Sogeti terecht. Dat zegt Sogeti-ceo Jeroen Versteeg tegen Computable.

Bij de integratie van het voormalige Getronics-onderdeel Business Applications Services (BAS) door Capgemini Nederland kan een deel terechtkomen bij Sogeti. Dat is, net als Capgemini Nederland, een dochteronderneming van de Franse beursgenoteerde onderneming. Sogeti-ceo Jeroen Versteeg bevestigt dat hij meepraat over de integratie van BAS binnen de Capgemini-organisatie. Onderdelen zouden bij zijn bedrijf  terecht kunnen komen.

"De discussie over de integratie van BAS loopt nog. Ik kan daar geen uitspraken over doen", vertelt Jeroen Versteeg aan Computable. "Maar ik zit daar wel bij aan tafel. Alle mogelijke scenario's rondom de integratie van BAS worden besproken. Of er onderdelen bij Sogeti terecht kunnen komen? Natuurlijk kan dat."

Sogeti heeft voor het komende jaar als speerpunt het uitbreiden van offshoring naar India. Ook BAS is in India actief. Versteeg: "Er wordt ons niets toegeschoven en wij hebben ook niets nodig. BAS werkt in India samen met een partner, Mindtree. Wij geloven in het integreren van offshoring in de eigen processen. Dat lukt je niet met een partner. Processen, methodieken en mensen moeten naadloos op elkaar zijn afgestemd."

Integratie

Capgemini maakte vorige maand bekend het personeel van Capgemini en BAS bij de integratie te betrekken. De vakbond FNV stelt als voorwaarde dat BAS-medewerkers recht houden op de arbeidsvoorwaarden uit de nieuwe Getronics-cao, wanneer die er komt.

Een groot vraagteken is op dit moment nog welke ict-dienstverlener er vandoor gaat met de laatste, nog onverkochte BAS-divisie Business Solutions. Softwarebouwer Unit 4 Agresso bekende onlangs aan Computable deze divisie graag in te lijven.


Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/2689324). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over



Lees ook


 

Reacties

Hoe kortzichtig is men geweest tijdens de varkenscyclus. In 2002 en 2003 zijn er vele honderden, veelal goede Sogeti medewerkers, ontslagen. Nu weet men van gekheid niet hoe men aan nieuwe medewerkers moeten komen en wil men zelfs onderdelen van Getronics overnemen om maar aan mensen en marktaandeel te komen.
Had men toen een meer vooruitziende blik gehad, dan was het nu niet nodig geweest om krampachtig medewerkers te werven.

De reaktie van 'ex sogeti-er' is wat kort door de bocht. Er zijn geen "vele honderden" ontslagen, maar net iets meer dan 200 mensen. Van alle ict-dienstverleners in Nederland was Sogeti degene die het kleinst mogelijke percentage mensen liet afvloeien in de periode 2002 - 2003, juist omdat men wel doorhad dat de economische terugval maar tijdelijk zou zijn, en nieuwe groei op termijn weer te verwachten was. Dit in tegenstelling tot de veel grotere spelers op de Nederlandse markt; daar vlogen de medewerkers er met duizenden tegelijk uit.

Meneer de 'ex sogeti-er' kijkt wat neer op de Getronics-onderdelen. Hopelijk is tijdens de varkenscyclus geselecteerd op mentaliteit en is Sogeti nu verlost van deze arrogantie.

Beste Louis,

Ik denk dat je mijn reactie verkeerd interpreteerd. Ik kijk helemaal niet neer op Getronics. Ik geef alleen aan dat men om nu aan medewerkers en omzet te komen bedrijfsonderdelen van andere bedrijven wil overnemen terwijl men een goede pool van eigen medewerkers had die ontslagen zijn door Sogeti indertijd. Ik denk dat reactie over de selectie op mentaliteit niet de waardering geeft aan de mensen die toen ontslagen zijn.
Ik ken er heel veel van en dit waren grotendeels zeer goede medewerkers met vaak een lange historie bij Sogeti(Iquip, IP/Informatica)die alleen de pech hadden om op het verkeerde moment op de bank te komen. Er zijn er zelfs die bij Getronics zijn gaan werken.

Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×