Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Contactcenter investeert in procesoptimalisatie

08 juni 2016 - 07:47ActueelCloud & Infrastructuur
Kevin Stickens
Kevin Stickens

Contactcenters geven procesoptimalisering in 2016 de hoogste prioriteit bij nieuwe investeringen. Dat is de belangrijkste conclusie uit onderzoek van Damovo en onderzoeksbureau Pierre Audoin Consultants (PAC), gehouden op Call Center World 2016.

In dit ditigale tijdperk verwachten klanten betere service, al zijn ze meestal niet bereid om hier extra voor te betalen. Om de diensten van contactcenters te helpen verbeteren, hebben organisaties intelligente oplossingen nodig. Maar voordat ze die daadwerkelijk kunnen implementeren, lopen de respondenten tegen een aantal uitdagingen aan. 51 procent van hen zegt dat flexibele aanpassing van middelen hiervan de belangrijkste is, gevolgd door de integratie van contactkanalen in een consistent multi-channelsysteem (49 procent) en kostenbesparing (39 procent).

Belangrijkste investeringsprioriteiten

Om welke organisatie dan ook te verbeteren, zijn investeringen nodig – dat geldt ook voor contactcenters. Meer dan de helft van de respondenten (56 procent) geeft aan dat procesoptimalisering de hoogste prioriteit heeft als het gaat om investeren. Dit is zeker geen nieuwe kwestie, maar het digitale tijdperk heeft eisen en configuratiemogelijkheden wel aanzienlijk veranderd. Was vroeger kostenefficiëntie nog de belangrijkste drijfveer voor procesoptimalisering, tegenwoordig zijn flexibliteit en het vermogen om snel op nieuwe trends en gebeurtenissen te reageren minstens zo belangrijk. Investeringen zijn daarom noodzakelijk voor het verbeteren van de conventionele routines die niet langer voldoen aan de hedendaagse criteria.

Multi-channelmogelijkheden worden door 40 procent ook gezien als een belangrijk gebied om te investeren. De klant beschouwt ondersteuning via een breed scala aan digitale kanalen tegenwoordig als vanzelfsprekend. Toch ziet de helft van de respondenten het integreren van de verschillende contactkanalen in een enkele multi-channeloplossing als een van de belangrijkste uitdagingen. Het succesvol implementeren van zulke innovatieve scenario’s verhoogt klantloyaliteit en maakt nieuwe soorten business mogelijk, maar dit kan alleen als de verschillende interactiekanalen naadloos geïntegreerd zijn met elkaar en de backend.

PAC en Damovo identificeerden vier hoofdgebieden om rekening mee te houden bij het optimaliseren van contactcenterprocessen:

  • Onderzoek de mogelijkheden van dynamische richtlijnen in het verkorten van verwerkingstijden en het verhogen van de effectiviteit van contactcenteroutput.
  • Stel je bestaande overloadstrategie voor het contactcenter in vraag, en bepaal de voor- en nadelen van het implementeren van intelligente diensten terwijl klanten in de wacht staan.
  • Ontdek nieuwe zakelijke mogelijkheden en businesscases door audiovisuele elementen als video en co-browsing te integreren.
  • Verander je contactcenter van een multi-kanaal- in een omni-kanaalplatform, zowel op organisationeel als technisch niveau.

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Servers onder de loep – Een nieuw tijdperk

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Computable.nl

    Virtualisatie heruitgevonden met VM’s en Containers

    15 redenen om bestaande virtuele machines te behouden en ruimte te creëren voor vernieuwing

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    SureSync en Logius genomineerd voor Co...

    SureSync is dit jaar trots op drie nominaties bij de Computable Awards 2025. Eén van de meest opvallende nominaties is...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Clingendael waarschuwt: Nexperia-ingreep kan uitmonden in geopolitieke chipcrisis

    Innovatie & Transformatie

    It als groeimotor? Alleen met een plan

    Innovatie & Transformatie

    Aanbestedingen botsen met autonomie

    e-mail lost silent drop smishing
    Security & Awareness

    Kort: Bank-smishing x10, Microsoft silent drops lopen spuigaten uit (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Minister vreest Chinese spelletjes om Nexperia vleugellam te maken

    Carrière

    Onverantwoord gedrag kostte Chinese bestuurder Nexperia de kop

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs