Essent krabbelt langzaam op na it-storing

Duizenden bezoekers in wachtrij voor Mijn Essent

Dit artikel delen:
Herstel opkrabbelen terugkomen

Essent is er nog steeds niet in geslaagd de grote storing in zijn it-systemen helemaal te verhelpen. De VerbruiksManager+-app waarmee consumenten alvast kunnen anticiperen op een hoge energierekening, is uitgezet. En Mijn Essent, de persoonlijke omgeving waarin de klant contacten kan wijzigen, biedt een soort Schiphol-ervaring. 'Er staan 2.749 bezoekers voor je in de rij', kreeg een klant donderdagavond te lezen. Essent wil met deze noodmaatregel voorkomen dat de site te druk wordt en systemen er opnieuw uit klappen.

Wel is Nederlands grootste energiebedrijf sinds donderdagavond weer via messenging bereikbaar en werkt de chatbot weer. Telefonisch is Essent beperkt bereikbaar. Bellers moeten daarbij wel rekenen op langere wachtrijen, aldus de site.

Interface

Maureen Veurman, (crisis)communicatie-, media- en reputatie-expert, omschrijft het incident als een technisch probleem. Dat Essent van maandagochtend tot donderdagmiddag voor zijn klanten telefonisch van de buitenwereld was afgesloten, wordt geweten aan een it-storing. Desgevraagd zei de manager crisiscommunicatie afgelopen woensdag dat een fout in de software van een interface geen verbinding met de klanten en hun verbruiksgegevens meer mogelijk maakte. Momenteel moet ze nog het antwoord schuldig blijven op de vraag wanneer de storing in de app is opgelost. ‘Dat weten we niet, maar onze it-collega’s werken er hard aan om de technische problemen op te lossen.’

Overigens heeft Essent nu al een volle week last van haperende it-systemen. Sindsdien regent het klachten op Twitter en andere sociale media. Een consument vroeg zich af of Essent zich al heeft verzekerd van de diensten van Schiphol-topman Dick Benschop, deskundige op het gebied van wachtrijen.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Reacties

Onbegrijpelijk en onacceptabel dat Essent zijn klanten niet informeert en onbereikbaar is en blijft. Verbruiksmanager app werkt al meer dan 1 week nieten er is geen zicht op een oplossing laat staanden prognose van Essent aan haar gebruikers/klanten.

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden
Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2022-09-09T09:15:00.000Z Alfred Monterie
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.