Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

‘Mobile-only, dat moet meer gebeuren’

14 oktober 2015 - 13:08OpinieCloud & InfrastructuurNew York TimesNOS
Jasper Bakker
Jasper Bakker

Elke werkdag behandelt Computable een onderwerp waarover lezers kunnen discussiëren. Vandaag over websites afsluiten voor de eigen werknemers. Mobile-only!

De NOS heeft begin deze week zijn eigen werknemers een dag lang afgesloten van de eigen website. Natuurlijk, zo’n blokkade valt makkelijk te omzeilen. Welke moderne medewerker heeft nu geen eigen mobiele internetverbinding op zak? Laat staan nog de telewerkende werknemer. Maar het doel is niet een totaal verbod; het gaat om de mobile-only (of eventueel mobile-first) mindset. Omdenken dus. De NOS volgt hierin het voorbeeld van The New York Times die dit voor de zomer al deed – en toen krachtig, maar liefst een week lang.

Beide mediabedrijven volgen echter met ruime vertraging het voorbeeld van Facebook. ‘s Werelds grootste sociale netwerk heeft begin 2013 al een blokkade ingesteld voor zijn eigen developers. De makers moesten het een week lang doen met alleen de mobile apps. Facebook haalt tegenwoordig 72 procent van zijn omzet uit mobile ads, wat neerkomt op bijna tien miljard dollar. Een tijdje mobile-only, dat zouden meer organisaties moeten doen. Wat vind jij?

Meer over

Social media

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Servers onder de loep – Een nieuw tijdperk

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Computable.nl

    Virtualisatie heruitgevonden met VM’s en Containers

    15 redenen om bestaande virtuele machines te behouden en ruimte te creëren voor vernieuwing

    21 reacties op “‘Mobile-only, dat moet meer gebeuren’”

    « Oudere reacties
    1. E D schreef:
      19 oktober 2015 om 23:38

      Ach ja, Reza en zijn ‘respect’ zijn altijd de moeite waard om te reageren: “Jammer, dat hij weg is maar ik betreur het niet….”

      Even typisch als constatering dat de hele community tegen me is terwijl redactie het maar over twee onbekende accounts heeft die een verdacht patroon laten zien. En grote kans dat deze toevallig tot Reza en Pa(scal) Va Ke behoren die beide toegeven dat ze een ‘correctietik’ uit wilden delen. Dat ze ook de gelegenheid te baat hebben genomen om zich zelf wat omhoog te werken laat zien dat de redactie alleen de kleur van de sterren aan hoeft te passen, bruin lijkt me wel een gepaste kleur.

      “I refuse to join any club that would have me as a member” – Groucho Marx.
      Ik heb me nooit druk gemaakt om stickers, die lessen mijn dorst niet en als respect het onderwerp is dan wordt het tijd dat de redactie de keuzen van expert gaat respecteren. Computable lijkt haar experts tenslotte alleen maar lastig te vinden en dus doe ik een beetje lastig terug door me op artikel 36 WBP te beroepen.

      Vergeet hele sterrenstelsel en zorg ervoor dat opt-out in het CMS komt want de rechtvaardiging van archiveren gaat niet boven het recht op privacy. Gezien het feit dat ik onder pseudo-anoniem nog steeds een reactie kan posten betekent dat aan mijn verzoek om profiel te verwijderen niet voldaan is, hetzelfde geldt voor het verwijderen uit de maillijsten en het anonimiseren van mijn opinies.

      Ik stem dus vooral met mijn voeten uit onvrede over een redactie die een titel als Computable naar de klote heeft geholpen met de Jasper Bakker Pavlov-hondjes dressuur van: “Wat vind jij?”

      Wat ik vind moet je naar het politiebureau brengen want geheid dat iemand het weer respectloos of beledigend vindt als het scherp en snedig is, uit het jammer dat hij weg is maar ik betreur het niet spreekt dan ook zo’n typische gelatenheid die zo kenmerkend is voor het begrip respect……

      Login om te reageren
    « Oudere reacties

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    SureSync en Logius genomineerd voor Co...

    SureSync is dit jaar trots op drie nominaties bij de Computable Awards 2025. Eén van de meest opvallende nominaties is...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Aanbestedingen botsen met autonomie

    e-mail lost silent drop smishing
    Security & Awareness

    Kort: Online-zwendel explodeert, Microsoft silent drops lopen spuigaten uit (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Minister vreest Chinese spelletjes om Nexperia vleugellam te maken

    Carrière

    Onverantwoord gedrag kostte Chinese bestuurder Nexperia de kop

    Cloud & Infrastructuur

    Digitale Denen wijzen de weg

    Windows 10
    Cloud & Infrastructuur

    Ondersteuning Windows 10 gestopt; problemen in zicht

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs