"Gedwongen door een voortijdig uitgelekt bericht, moest KPN Telecom vorige week erkennen dat bij het bedrijf 8000 ’taken’ gaan verdwijnen, door ‘sterk te managen op het verloop van eigen medewerkers’. Het personeel van KPN moest dit bericht vernemen uit de media. Maandag zijn de ruim 38.000 medewerkers van KPN door de directie ingelicht over de achtergrond van de reorganisatie."
Een citaat uit Computable (voorpagina, 3 november). Triest om te zien dat KPN opnieuw genaaid wordt door de pers. De media zijn degenen die er in eerste instantie voor zorgden dat de reorganisatieplannen vlak voor het weekeinde(!) breed uitgemeten in beeld kwamen. Hierdoor onrust veroorzakend bij de werknemers en het KPN tegelijkertijd onmogelijk makend hierop een reactie op te geven. Dit moest helaas tot maandag wachten. De bedoeling was om iedereen officieel op de hoogte te brengen van alle nieuwe maatregelen op de maandag nadat het (uitgelekte) nieuws door de pers werd opgeblazen tot de spreekwoordelijke olifant.
In desbetreffend artikel van uw blad wordt KPN naar voren gebracht als zijnde een organisatie die z’n personeel niet adequaat op de hoogte zou stellen van ontwikkelingen binnen het bedrijf. Het personeel moet het uit de media vernemen. Mag ik u eraan herinneren dat het diezelfde media zijn die deze hele paniekzaaierij grotendeels op z’n geweten heeft.
Sander Felius Amsterdam