Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Van schoenmakers en leesten

04 juni 2009 - 07:56OpinieCloud & InfrastructuurMarketCapPortland
ing. Jasper van 't Wout
ing. Jasper van 't Wout

De economie zit in het slop en dus luidt het motto: kosten besparen! Maar hoe? Werknemers ontslaan? Investeringen uitstellen? Hoewel sommige maatregelen zeker zullen helpen bij het terugdringen van de kosten, moeten we niet vergeten dat sommige maatregelen lastig terug te draaien zijn. Straks is bijvoorbeeld iedereen tegelijkertijd op zoek naar ervaren medewerkers en als je nu niet investeert, loop je het risico dat je straks achter loopt op je concurrent, die dat wel is blijven doen.

Maar ‘kosten besparen' kan ook anders. Bedrijven steken nog altijd tijd en mankracht, en dus geld, in zaken die niet tot de kernactiviteiten behoren. De it is een bekend voorbeeld. Door dit uit te besteden aan een specialist die via een managed service ervoor zorgt dat alles probleemloos blijft draaien, komen er manuren vrij voor de eigenlijke business van het bedrijf. Een recent onderzoek van MarketCap en Portland Europa (zie www.organicit.nl/nieuwsberichten/2009/260509.asp) laat zien dat bedrijven echter niet alleen vanwege besparingen kiezen voor managed services. Meer flexibiliteit, verbetering van de continuïteit en het wegnemen van onderhoudszorgen zijn allemaal redenen om het beheer over te laten aan een deskundige partner.

Wat lang nog niet iedereen zich realiseert, is dat ook telecom een prima kandidaat is voor een managed service. Dit biedt besparingen doordat er niet langer geïnvesteerd hoeft te worden in het beheer en vervanging van de oude telefooncentrale. Nog belangrijker is dat dergelijke telecomdiensten een concrete bijdrage kunnen leveren aan het verbeteren van de klanttevredenheid, de bereikbaarheid en het reactievermogen. En opnieuw zijn daar de extra voordelen van managed services: meer flexibiliteit, hogere bedrijfscontinuïteit en geen zorgen om onderhoud.

Dus, schoenmaker, blijf bij je leest! Het is misschien een oud gezegde, maar het is, – ook in de 21e eeuw, niet minder waar…

Jasper van 't Wout
Directeur
Digacom

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    ActueelGovernance & Privacy

    Microsoft: we zijn geen hulpsheriff

    ActueelCloud & Infrastructuur

    HPE-Juniper vormt blok tegen Cisco

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Opkomst van soevereine clouds: stel dataportabiliteit centraal

    knop op toetsenbord met rolstoelsymbool
    ActueelOverheid

    Einde aan wildgroei van overheidswebsites

    big tech
    ActueelOverheid

    Na ingreep Microsoft bij ICC: kabinet waarschuwt voor afhankelijkheid Amerikaanse tech

    Europese Unie
    AchtergrondData & AI

    Wake-up call voor inkopers ai

    2 reacties op “Van schoenmakers en leesten”

    1. corne schreef:
      17 juni 2009 om 20:37

      Ik mis de tekst advertorial boven dit stukje.

      Login om te reageren
    2. Kaspar schreef:
      17 juni 2009 om 22:17

      @corne Daar is wel een mouw aan te passen hoor.. Gewoon ‘Telecom/Opinie’ veranderen in ‘Telecom/Reclame’ 🙂

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs