Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

ThoughtSpot krijgt nieuwe investering van Snowflake

Dit artikel delen:

ThoughtSpot, leider in search en AI-gedreven analytics, kondigt een nieuwe investering aan van Snowflake Ventures, de ventures-tak van Snowflake (NYSE: SNOW). De investering weerspiegelt de voortdurende samenwerking en het succes dat gezamenlijke klanten kunnen bereiken met het AI-gedreven analytics-platform van ThoughtSpot, mogelijk gemaakt door Snowflake's Data Cloud.

Met de snelle, wereldwijde adoptie van de Data Cloud in combinatie met search en AI-gedreven analytics, gaan organisaties  verder dan traditionele statische dashboards en verbeteren zij de manier waarop ze data gebruiken. Met Snowflake en ThoughtSpot kunnen bedrijven elke werknemer gedetailleerde inzichten geven die gepersonaliseerde ervaringen creëren. Gezamenlijke klanten zoals Hulu, Capital One, Medtronic, Canadian Tire en Nationwide Building Society ervaren nu al de voordelen van deze nieuwe, moderne data stack, gebouwd in de cloud en toegankelijk gemaakt via search en AI.

Gezamenlijke klanten profiteren van:

  • Versnelde productinnovatie. Het search en AI-gedreven analytics-platform van ThoughtSpot integreert en benut de nieuwste functies van het Snowflake-platform dat klanten in staat stelt het gebruik van data verder te democratiseren en belangrijke zakelijke inzichten te ontsluiten.
  • Meer ROI van cloud-migraties. Met ThoughtSpot en Snowflake kunnen organisaties snel hun data naar de cloud brengen, analytics use cases identificeren en naar productie brengen, en opschalen naar iedere werknemer in het bedrijf.
  • Voortdurende nauwe samenwerking. ThoughtSpot en Snowflake werken samen om organisaties te helpen de kracht van de combinatie van hun oplossingen te ervaren door gezamenlijke, virtuele events, workshops en een gratis proefversie van ThoughtSpot.

Een jaar van transformatie

De nieuwe investering volgt op de transformatie van ThoughtSpot in het afgelopen jaar naar een ‘cloud-first’ organisatie. ThoughtSpot introduceerde verschillende nieuwe cloud-toepassingen zoals: 

  • ThoughtSpot Cloud, het eerste SaaS-platform voor search en AI-gedreven analytics.
  • ThoughtSpot One, een volledig nieuwe zoekervaring voor cloud analytics geïnspireerd door de beste consumenten-apps.
  • ThoughtSpot Embrace, een nieuwe manier om ThoughtSpot direct te verbinden met iedere grote databron in de cloud.

Het succes van deze transformatie heeft voor ThoughtSpot op verschillende gebieden geleid tot groei en erkenning waaronder:  

  • De jaarlijkse contractwaarde voor cloud deals is in het laatste kwartaal met 213% gegroeid ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar.
  • Afgelopen jaar kwam 54% van de ACV (annual contract value) van cloud-producten.
  • In het vorige kwartaal kocht 92% van de nieuwe klanten cloud-producten.
  • Sinds de introductie van het eerste cloud-aanbod 18 maanden geleden, maken cloud-producten inmiddels een derde uit van de ARR (Annual Recurring Revenue) van het bedrijf.
  • ThoughtSpot ontving het SOC 2 Type II attest (dit betekent dat het platform van ThoughtSpot voldoet aan de eisen voor security, beschikbaarheid en vertrouwelijkheid).
  • ThoughtSpot kreeg verschillende awards zoals Forbes 2020 Cloud 100, Best Usability from TrustRadius en Gartner Peer Insights Customers’ Choice.

"ThoughtSpot en Snowflake delen een gemeenschappelijke visie om organisaties in staat te stellen de kracht van hun data te ontsluiten en deze in te zetten voor het succes van de onderneming", aldus Christian Kleinerman, SVP bij Snowflake. “Deze investering is een bevestiging van onze continue samenwerking met ThoughtSpot en toewijding om klanten te helpen betere en snellere inzichten te krijgen terwijl we de kracht van de Snowflake Data Cloud benutten.”

"We willen allemaal snel zoveel mogelijk data vastleggen, maar de realiteit is dat data nutteloos zijn, tenzij we er snel inzichten uit kunnen halen en deze gebruiken om gepersonaliseerde ervaringen te creëren voor klanten. Dit vereist een geheel nieuwe, moderne aanpak. Snowflake is de maker van de Data Cloud en verandert de hele branche op dezelfde manier als Oracle in de jaren 90 en Salesforce aan het begin van de eenentwintigste eeuw”, zegt Sudheesh Nair, CEO van ThoughtSpot. “Klanten die deze nieuwe wereld omarmen, zullen zich onderscheiden door zowel de kwaliteit als de flexibiliteit die ze leveren. Om dit te doen, is echter een nieuw soort analyse nodig die de kracht van de Data Cloud naar iedereen brengt via een eenvoudig maar krachtig analytics-platform. We zijn verheugd onderdeel te zijn van de Data Cloud-revolutie."      

image

Sudheesh Nair, CEO van ThoughtSpot

“Onze missie voor de lange termijn is een ​​meer op feiten gebaseerde wereld te bouwen. Dit betekent dat we iedereen helpen data om te zetten naar inzichten. Naarmate die data steeds meer naar de cloud gaan, zal onze groeiende samenwerking met Snowflake helpen die missie verder te brengen door met search en AI inzichten uit de hele Data Cloud in handen te geven van elke werknemer”, vertelt Ajeet Singh, medeoprichter en Executive Chairman van ThoughtSpot. "We weten dat het niet gemakkelijk zal zijn, maar met partners als Snowflake kunnen we  deze taak aan."    

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2021-03-11T17:34:17.000Z ThoughtSpot
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.