Voorbeeld
Stel dat je eigenaar bent van een bedrijf dat zich in hypotheken heeft gespecialiseerd en je verspreid een direct mailing om consumenten te bewegen om hun mogelijkheden voor een hypotheek in kaart te brengen. In je mailing attendeer je de lezers op de gunstige huizenmarkt en dat het een prima moment is om nu een nieuwe woning te kopen. Ook wijs je de lezers erop dat ze binnen enkele minuten op je website (zet de link erbij) een indicatie kunnen ontvangen van de hoogte van de hypotheek die ze kunnen krijgen. Bij de uitkomst zet je een button neer waarmee je websitebezoekers direct een gratis adviesgesprek kunnen inplannen om de indicatie concreet te maken en de mogelijkheden vrijblijvend te bespreken.
En zo is er voor ieder bedrijf een mooie combinatie van offline marketing met online marketing te bedenken. Daarbij is het succes niet alleen afhankelijk van je boodschap en het aanbod, maar ook of je wel of niet gebruik maakt van direct mail software.
Direct mail software
Wanneer je direct mailing voor je bedrijf inzet, is direct mail software een must, mede doordat dergelijke software:
- Dubbele adressen wist
- De mailing sorteert o.b.v. de postale richtlijnen
- Databases eenvoudig aan elkaar koppelt
- Het gemakkelijk maakt om een mailing op te stellen en te wijzigen
In de meeste gevallen wegen de kosten van de aanschaf en het leren gebruiken van de software niet op tegen de opbrengsten. Daarom kun je voor een mailing beter een bedrijf inschakelen dat zich in direct mailing heeft gespecialiseerd. Dergelijke bedrijven hebben bovendien vaak scherpe verzendtarieven, waardoor je op de portokosten kunt besparen.
Heb je ook een mooi voorbeeld van hoe offline en online elkaar kunnen versterken, laat je reactie achter in de comments!
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: