Tanium, leverancier van unified endpoint management en beveiliging ontwikkeld voor veeleisende IT-omgevingen, kondigt een strategische samenwerking met Salesforce aan. Het partnership wordt ondersteund door een nieuwe investeringsronde, met strategische investering door Salesforce Ventures om servicemanagement voor werknemers te herzien. Deze investering brengt Tanium’s waardering op 9 miljard dollar en wordt gebruikt om de samenwerking te versnellen en Tanium’s marktleiderschap in unified endpoint management en security te versterken.
In de laatste paar maanden heeft er een verschuiving plaatsgevonden in de manier waarop organisaties en hun werknemers werken. In deze nieuwe digitale, work-from-anywhere wereld heeft een explosie van onbeheerde endpoints, toenemende cyberaanvallen en overweldigde VPN’s IT-teams tot het uiterste gedreven. Nu meer dan ooit hebben organisaties effectieve employee service-oplossingen nodig die hen in staat stellen de productiviteit van werknemers te verbeteren en risico’s te verlagen.
Tanium’s best-in-class data-, unified endpoint management- en security-mogelijkheden, in samenwerking met Salesforce’s robuuste ontwikkelplatform, workflow-mogelijkheden en third-party ecosysteem, ondersteunen een nieuwe manier van servicemanagement voor werknemers in een wereld waarin we steeds meer op afstand werken. Binnen deze samenwerking zet Salesforce de kracht van het Tanium-platform in om IT-teams uitgebreide zichtbaarheid en controle van de endpoints van hun medewerkers te geven.
Met Tanium hebben gezamenlijke klanten de mogelijkheid om:
- IT-assets betrouwbaar te beheren
- Proactief incidenten te herstellen
- IT-leiders te ondersteunen in het maken van keuzes op basis van real-time, accurate en uitgebreide endpoint-data
- De productiviteit van werknemers en helpdesk-engineers te verbeteren
“Met de verplaatsing naar een volledig digitale, work-from-anywhere wereld waarin werknemers via hun persoonlijke internetverbinding connectie maken met het bedrijfsnetwerk, is het nog belangrijker dat IT kan garanderen dat de apparaten van werknemers veilig, gepatched, geüpdatet en compliant zijn”, zegt Sarah Franklin, EVP en GM, Platform, Trailhead en AppExchange bij Salesforce. “Organisaties moeten investeren in de juiste IT-infrastructuur om te garanderen dat hun technologische assets stabiel en veilig zijn. Ik ben verheugd samen te werken met Tanium om een employee-service-oplossing te ontwikkelen die IT-automation versnelt en werknemers in staat stelt hun beste werk te leveren.”
“Walmart is een organisatie meer 2,3 miljoen werknemers in 12.000 winkels over de gehele wereld”, zegt Doug McMillon, President en CEO van Walmart Inc. “Toen de pandemie ons raakte was het ongelooflijk om te zien hoe onze werknemers daarop reageerden en hoe onze technologie die reactie mogelijk maakte – specifiek onze transitie naar nieuwe manier van virtueel werken. Wat we ondervonden toen we startten met werken vanaf andere locaties was dat het ons hielp onze focus te behouden op de dingen die de grootste impact hadden op onze klanten. We konden niet alleen eenvoudig ons werk blijven doen, we bloeiden ook echt op. Ik ben blij dat we partners hadden zoals Salesforce en Tanium die onze tech-teams hielpen dat mogelijk te maken op een veilige manier.”
“Veel IT-afdelingen worstelen met het beheren van de nieuwe IT-realiteit: zeer gedistribueerd, samenwerkend, op afstand en agile. Zij ondervinden dat hun legacy-tools niet ontworpen zijn voor de omgevingen van vandaag,” zegt Orion Hindawi, Tanium co-founder en co-CEO. “Met de gecomineerde kracht van Tanium en Salesforce zijn we in de unieke positie een end-to-end enterprise grade endpoint en servicemanagement-platform te bieden die perfect past in de nieuwe work-from-anywhere wereld van onze klanten.”
De samenwerking met Salesforce toont Tanium’s toewijding aan het leveren van grote waarde aan zijn klanten. Tanium’s visie is om organisaties te helpen de kracht van het Tanium-platform te gebruiken om IT-complexiteit te verkleinen, efficiëntie te vergroten en IT-operations- en security-teams op elkaar af te stemmen.
Tanium kijkt uit naar de samenwerking met Salesforce aan een gezamenlijke servicemanagement-oplossing voor werknemers. Meer nieuws volgt in november 2020.