Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

5 tips om te groeien met uw nieuwe website

13 augustus 20193 minuten leestijdCloud & Infrastructuur

U heeft besloten dat u een nieuwe website gaat opstarten. Misschien wilt u informatie geven over een onderwerp of producten verkopen. Wie weet heeft u al een design in uw hoofd en heeft u zelfs al een tekst voor uw “Over ons”- pagina geschreven … U bent er duidelijk klaar voor! Om ervoor te zorgen dat uw nieuwe website sneller gaat converteren, geven we u graag enkele tips.

 

1. Kies of koop een logische domeinnaam

Als u een dienst of product aanbiedt, waar veel concurrentie op zit, dan moet u weten dat het een tijdje kan duren voor u organisch gaat stijgen in de zoekresultaten. Wat helpt om uw website sneller naar de eerste pagina van de zoekresultaten te stuwen, is een logische domeinnaam. Zo is het erg handig om uw belangrijkste dienst of product in de domeinnaam te vermelden. Neem nu incassobureau.nl: iedereen snapt meteen welke dienst deze website aanbiedt. En de crawlers van de zoekmachines snappen dit ook. 

2. Kies voor snelle hosting

Een kwaliteitsvolle website kan wat kosten, maar bespaar alstublieft niet op hosting. Goede, snelle hosting zorgt ervoor dat de pagina’s op uw site snel worden geladen. Wist u dat dit direct is gerelateerd aan uw sales en uw conversiepercentage? Trage sites hebben een veel hoger ‘bouncepercentage’: het percentage bezoekers/potentiële klanten die de site snel weer verlaten als de laadtijd te hoog is.

3. Promoot uw website via social media

Uiteraard is dit afhankelijk van de soort website die u heeft en de dienst of producten die u aanbiedt, maar anno 2019 is de kracht van social media niet te onderschatten. Ga op zoek naar relevante hashtags en promoot uw diensten/producten. Social media is ook een goede manier om op zoek te gaan naar een relevant doelpubliek. Met social media kunt u heerlijk creatief zijn! 

4. Vergeet de klantvriendelijkheid niet

Bent u ook geen fan van websites waar u niets op kunt vinden of klantenservices die u niet kunt bereiken? Wel, u bent niet de enige. Zorg er dus voor dat de nodige informatie wordt vermeld op uw site. Van openingsuren tot de veelgestelde vragen en de uren waarop de klantenservice aanwezig is: wees volledig. Zo vermindert u opnieuw het bounce percentage.

5. Vraag vrienden om links

Een goede manier om domeinautoriteit op te bouwen, is door andere websites te laten linken naar jouw website. Als u nog niet veel weet over linkbuilding of er het budget niet voor heeft, is het een goed idee om eens rond te vragen in uw netwerk. Wie weet heeft u vrienden die u willen helpen! Toch is niet elke link een goede link; zoek sites die ranken op keywords die voor hen niet het belangrijkste zijn, maar wel voor u! 

We wensen u in ieder geval veel succes!

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Het hybride datacenter: ook AWS ziet dat de cloud is neergedaald

    Groeien
    AchtergrondCarrière

    Van schuldenlast naar groeikansen: Atos maakt zich klaar voor de toekomst

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    ‘Soevereine cloudoplossingen bieden veel kansen’

    ActueelCarrière

    Atos presenteert strategisch en transformatieplan voor 2028

    Jacob Spoelstra betwisten
    MagazineCloud & Infrastructuur

    Spoelstra Spreekt: Achterhaald

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Overnames Channable en IC-Automatisering; groeikapitaal Bash en GoDutch

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs