Wil jij voor jouw bedrijf, dienst of product graag een animatie laten maken, dan zijn er een aantal verschillende opties. Zo kun je kiezen voor foto of video en ook voor een bepaalde stijl. Het grote voordeel aan een animatie is, dat in principe alles kan. Waar je met een normale video vaak aan handen en voeten gebonden bent, is dit natuurlijk met een animatie niet het geval. Daarnaast zijn de kosten voor een animatie doorgaans ook beduidend lager, dan wanneer je een video laat maken. Zoals je kunt zien heeft het dus tal van voordelen, maar hoe gaat zoiets nu in z’n werk en waarom zou je het laten doen?
Waarom een animatie laten maken?
Ken je dat, dat je een ontzettend goed idee hebt, maar het ontzettend lastig is om dit daadwerkelijk tot uitvoering te brengen in de vorm van een video. Dit kan zijn omdat het gaat om een product dat misschien nog helemaal niet bestaat en dus eerst goedgekeurd moet worden aan de hand van een pitch, maar ook kan het zijn dat je bepaalde rechten (nog) niet bezit, waardoor het niet mogelijk is om er een video over te kunnen maken. Een animatie laten maken voor het promoten of goed tot uiting kunnen brengen van een product of dienst is dan de perfecte manier om dit te kunnen doen.
Hoe gaat het in z’n werk
Je hebt ze vast wel eens gezien, die te gekke animatiefilmpjes van bekende bedrijven die niet langer duren dan een paar seconden. Zo heel lastig kan het niet zijn zou je denken. Toch is dit absoluut niet het geval! Het is namelijk ontzettend lastig om als leek aan de slag te gaan met het maken van een animatie. Waar je namelijk met een film de beschikking hebt over allerlei materialen en ook mensen, heb je dit natuurlijk nu niet. Je begint dus letterlijk vanaf nul en het enige wat je hebt is dus een idee. Dat idee moet worden vertaalt naar een annimatie. Niet alleen moet je ervoor zorgen dat het allemaal klopt, maar mag het ook niet te lang duren. Als het te lang duurt, zullen mensen hun aandacht verliezen en schiet jij je doel voorbij.