Axians is door haar klanten opnieuw gewaardeerd, met een bovengemiddelde trust score, als een zeer stabiele serviceprovider met een enorm hoog kennisniveau op het vlak van infrastructuur management. Klanten geven een 100% positieve aanbeveling. Als nieuwkomer op gebied van end-user management (werkplek) laat Axians tevens een bovengemiddelde tevredenheid zien ondanks de enorme groei van de afgelopen jaren en is daarmee door Giarte nu gewaardeerd als large serviceprovider in Nederland.
Giarte is al jaren bekend van het ‘Outsourcing Performance’ onderzoek, de jaarlijkse benchmarkstudie naar de kwaliteit van relaties tussen klantorganisaties (uitbesteders) en hun externe serviceproviders. OP meet de perceptie aan de klantzijde van de markt. Axians doet voor het 12e jaar mee aan dit onderzoek en laat jaar op jaar een stijgende lijn zien in het aantal deelnemende klanten en de resultaten.
Betrouwbaar en bekwaam
Het onderzoek laat zien dat klanten vooral de bekwaamheid van Axians medewerkers waarderen. Het niveau van kennis is hoog en toegankelijk. Betrouwbaarheid, communicatie en openheid zijn belangrijke indicatoren die tevens bovengemiddeld beoordeeld worden. Empathie is een indicator waarmee Axians verwacht te groeien, die zien we vooral in de ontwikkeling van relaties terug welke als ‘sterk toegenomen’ worden beoordeeld.
“De resultaten van dit onderzoek laten zien dat het continue investeren in kennis van onze medewerkers, het steeds verder segmenteren en werken met klantenteams zijn vruchten afwerpt. Wij zijn content met deze waardering, het is een bevestiging dat we op de goed weg zijn om onze strategie 2020 invulling te geven”, Edwin Kanis, Manager Innovatie, Axians.
De bekwaamheid binnen infrastructuur management zien we vooral terug op domeinen connectiviteit, security, datacenter en storage en infrastructuur transformatie. Dit zijn dan ook de kerndiensten van Axians binnen dit domein. Door deze te combineren met de binnen Axians eigen gelederen aanwezige kennis van software ontstaan er innovatieve diensten rondom cloud, security, big data, datamanagement en Internet of Things. Daarmee zijn diensten direct relevant voor de business van klanten.
Superfans
Alle klanten in het onderzoek geven Axians een positieve aanbeveling, een kwart daarvan hoeft daar niet eens echt over na te denken en geeft direct een absolute “ja” op de vraagstelling van Giarte. Dit zijn de superfans. Daarmee behoort Axians tot de absolute top van serviceproviders in Nederland.
Werkplek diensten
De dienstverlening rondom end-user management (Werkplekbeheer – Servicedesk – Unified Communications) is bovengemiddeld tevreden beoordeeld. Unified Communications diensten verzorgt Axians al jaren op grote schaal, de managed werkplekdiensten zijn relatief nieuw in het portfolio. Beiden laten de afgelopen jaren een flinke groei zien. Ondanks de groei blijft de kwaliteit gewaarborgd, zo beoordelen klanten.
Bekijk de onderzoeksresultaten: https://outsourcingperformance.nl/provider/axians/