Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Dit zijn de tricks voor goede online marketing

7 oktober 20223 minuten leestijdChannelCloud & Infrastructuur

Je kunt nog zo’n mooi product hebben en een uitgekiende bedrijfsfilosofie hebben bedacht. Zonder goede marketing wordt het een lastig verhaal. Het is een mogelijkheid om bij jou in de buurt foldertjes rond te gaan brengen. Dat werkt misschien voor een garagesale, maar niet voor jouw onderneming. Online marketing is de sleutel naar succes. Maar hoe doe je dat op een goede manier? Dat lees je in dit artikel.

Kijk naar lokale behoeften

Sommige bedrijven hebben de neiging om hun marketing op één manier te doen. Dat wil zeggen dat iedere potentiële klant hetzelfde leest, hoort of krijgt te zien. Dat kan werken, maar echt persoonlijk is het niet. Het is daarom slimmer om op de behoeften van de klant in te spelen. Daar kan je de hulp van een lokaal marketingbureau voor inroepen. Een online marketing bureau in Amersfoort weet veel beter wat er daar in de buurt speelt dan een landelijk bureau. Daardoor kan je veel beter inspringen op de behoeftes van je potentiële klanten.

Kies de juiste vorm

Foldertjes in de bus doen is zeker niet de manier, maar wat is dan wel de goede vorm? Die is er niet. In die zin dat er niet zoiets bestaat als dé vorm. Het voordeel van online marketing is dat je veel verschillende vormen hebt. Je kunt ervoor kiezen om zelf content te plaatsen op bijvoorbeeld Instagram of TikTok. Een andere mogelijkheid is zorgen dat je gevonden wordt in zoekmachines. Dit wordt SEO genoemd. Betaalde advertenties op Facebook en Google zijn een optie. Aan jou de taak om de juiste vorm te kiezen. Dit kan je ook weer in overleg doen met een online marketingbureau.

Check check dubbelcheck

Als je een betaalde advertentie op Facebook op Google hebt, ga je vol goede moed naar het resultaat kijken. Als slechts enkele mensen de link hebben geopend, gaat er iets niet goed. Onthoud dat het altijd lastig is om conclusies te verbinden aan het klik- en koopgedrag van consumenten. Je kunt jezelf wel wat vragen stellen. Of je de goede doelgroep hebt gekozen, of het aanbod in de advertentie goed is en vooral of de tekst en het beeld goed zijn. Bezoekers beslissen in een seconde of ze de link openen. Ze moeten door de advertentie als het ware naar binnen worden gezogen.

Wees betrouwbaar

Dit lijkt een logische hè. Iedere ondernemer moet het vertrouwen van zijn klanten winnen. Op het gebied van online marketing moet je flink in de band met potentiële klanten investeren. Als je zelf op internet zit, word je ook overspoeld met advertenties. Dat is voor jouw doelgroep niet anders. Probeer je doelgroep daarom eerst te informeren en gratis te helpen. Een goede manier is met artikelen vol tips. Na een tijdje kan je je meer op de verkoop van je product gaan richten.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Gebouw TU/e
    ActueelCloud & Infrastructuur

    TU/e vervangt vpn en voegt mfa toe na cyberaanval

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    kaasschaaf
    ActueelCarrière

    VodafoneZiggo schrapt 400 banen

    cybercrime
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Rijkswaterstaat moet vaart maken met beveiligen van bruggen en sluizen

    Bord van Mediamarkt
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mediamarkt licht ‘onbeperkte’ cloudopslag van eigen telecommerk toe

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs