Met de toevoeging van Freshchat ondersteunt Freshworks supportagents, marketeers en sales teams met het voeren van klantgesprekken via verschillende kanalen vanuit een centraal platform.
Utrecht, 2 augustus 2022 – – Freshworks, een softwarebedrijf dat werknemers in staat stelt klantenverwachtingen te overtreffen, introduceert het Summer ’22 productaanbod. Deze software suite, met innovaties voor klanten- en medewerkersbetrokkenheid, maakt slimmere klantinteracties mogelijk.
Freshchat is een applicatie met AI bot en conversational messaging, en vormt samen met Freshmarketer en Freshsales de unified customer record-architectuur. Deze suite optimaliseert de customer experience en engagement door verschillende berichtenkanalen op één centraal platform te verzamelen. Dit zorgt voor slimmere en doelgerichtere interacties tussen klanten en werknemers.
“Hoe beter u uw klanten kent, hoe beter u ze tevreden kunt stellen en hoe vaker ze zullen terugkomen”, zegt Prakash Ramamurthy, Chief Product Officer bij Freshworks. “Interactie staat centraal bij klantcontact. Freshworks levert een krachtig dataplatform voor sales, marketing en support, zodat klanten en medewerkers betere gesprekken kunnen voeren met altijd de juiste context.”
De Freshworks Summer ’22 Suite is samengesteld om het werk eenvoudiger, productiever en leuker te maken – met gebruiksvriendelijke automatisering die snel te implementeren is. De AI zit standaard ingebouwd en is dus niet later pas toegevoegd. Belangrijke productupdates van de afgelopen zes maanden zijn onder meer:
Moderne messaging en klantbetrokkenheid: powered by Freshchat
- Het verbeterde Unified Customer Record (UCR) brengt Freshmarketer, Freshsales en Freshchat samen om agents te voorzien van volledige klantcontext voor support-, sales- en marketingteams. Wat in april aanvankelijk werd aangekondigd als een e-commerce oplossing voor Shopify merchants is nu beschikbaar voor alle bedrijven en segmenten. Met Freshchat maken agents sneller gebruik van chatbots op de berichtenkanalen van hun keuze – waaronder Instagram, WhatsApp, Apple Business Chat en sms.
Customer Relationship Management voor e-commerce: powered by Freshmarketer
- Freshmarketer voor Shopify combineert marketing automation, multichannelcampagnes en conversational marketing (via live chat en bots). Bedrijven kunnen snel aan de slag met geavanceerde segmentatie, targeting, marketingcampagnes en rapportages in alle fasen van de customer journey.
Omnichannel customer support: powered by Freshdesk
- Uitgebreide klantensupport helpt telecomaanbieders alle soorten gesprekken te stroomlijnen of het nu spraak of messaging is (wat tijd scheelt). Freshdesk Omnichannel integraties zijn nu beschikbaar voor de meeste, veelgebruikte platforms, zodat klanten hun eigen provider kunnen gebruiken en hun bestaande spraakcommunicatiesoftware kunnen optimaliseren.
- Dankzij een integratie met Injixo beheren bedrijven hun klantenserviceteams beter met Freshdesk. Met deze update voorspellen bedrijven de workload over de verschillende kanalen, waarmee ze weloverwogen beslissingen kunnen nemen over personeelsplanning en deze kunnen automatiseren.
- Nieuwe integraties voor Instagram DM’s en Twilio SMS worden mogelijk gemaakt door het Freshworks Neo Platform. Met No-Code Custom Objects kunnen bedrijven hun eigen bedrijfsdata in Freshdesk inbrengen.
IT Service Management: powered by Freshservice
- Met verbeterde On-Call Management wordt 24/7 beschikbaarheid van agents mogelijk gemaakt voor de IT-servicedesk en operationele teams. De schaal en intensiteit van escalatie worden groter of kleiner, afhankelijk van de prioriteit van een incident.
- Verbeterd Alert Management 2.0 verhoogt de efficiëntie met meerdere out-of-the-box applicatie monitoring integraties, ML geautomatiseerde waarschuwingsgroepering en e-mail alerts.
Uit data van Freshdesk en Freshchat klanten uit 2021 bleek dat klantenservicemedewerkers die Freshchat AI-powered bots gebruiken, meer dan 37 uur per interactie bespaarden, of de gemiddelde oplostijd met 94% verbeterden vergeleken met bedrijven die alleen de supportdesk van Freshdesk gebruiken.
Ron Davis, IT-manager bij Mimeo (cloudbased B2B printservicebedrijf) is gebruiker van meerdere oplossingen van Freshworks: “Freshworks biedt een moderne, gebruiksvriendelijke en flexibele oplossing die een ware revolutie teweeg heeft gebracht in hoe wij onze klanten helpen. De oplossingen zijn eenvoudig in te passen in onze systemen, waardoor we onszelf blijven verbeteren. Hierdoor zijn we onze klanten, bedrijven, scholen en particulieren wereldwijd, nog beter van dienst, zodat zij betere afdrukken kunnen maken.”
Bekijk de website van Freshworks voor meer informatie over de Freshworks Summer ’22 Product Launch.
Over Freshworks
Freshworks maakt het voor bedrijven snel en eenvoudig om hun klanten en medewerkers tevreden te stellen. We doen dit door een frisse aanpak te hanteren bij het bouwen en leveren van software die betaalbaar en snel te implementeren is en ontworpen is voor de eindgebruiker. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Mateo, Californië. Freshworks heeft een toegewijd team dat vanuit 13 wereldwijde kantoren meer dan 50.000 klanten bedient, waaronder Bridgestone, Chargebee, DeliveryHero, ITV, Klarna, Multichoice, OfficeMax, TaylorMade en Vice Media. Ga voor meer informatie naar www.freshworks.com/nl.