Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Tips om wél gevonden te worden in Google

11 oktober 2022ChannelCloud & Infrastructuur

Wellicht een herkenbaar gevoel; je maakt een website en vervolgens Google je eigen pagina. Resultaat? Onvindbaar. Dit geeft niet alleen een teleurgesteld gevoel, het geeft ook een gevoel alsof je vele euro’s hebt weggegooid. Hierbij alvast een schrale troost; dat is niet het geval. Wel is er de nodige actie vereist om ervoor te zorgen dat jij (weer) zichtbaar wordt in Google. Daarom drie tips op een rij die heel efficiënt zijn gebleken. Wat écht het meest invloed heeft? Dat blijft een gecalculeerde gok want de wereld van Google blijft een ondoorgrondelijke, waar niemand exact van weet hoe die werkt.

1.      Wie schrijft die blijft

Het schrijven van content voor jouw website en dit regelmatig publiceren werkt ontzettend goed waar het gaat om zichtbaarheid in Google. Ga niet in één keer 10 blogs schrijven en plaatsen om vervolgens maanden niks te doen. Verspreidt dit juist over een langere periode en doe dit consequent. Schrijf daarnaast blogs die ook relevant zijn voor jouw branche en target hier je zoekwoorden op. Een bakker schrijft natuurlijk over ‘brood’ en niet over ‘schoenen’. Tenzij hij hele lekker schoenen van marsepein maakt natuurlijk.

2.      Social media linken 

Het linken van social media kanalen aan jouw eigen site kan enorm helpen voor de vindbaarheid. Het is daarnaast belangrijk dat je een achterban hebt op deze kanalen en deze ook behoudt. Ga geen volgers kopen, maar start met het zelf volgen van mensen en bedrijven. Je zult zien dat het resultaat dan vanzelf volgt. Ook is het aan te raden zelf actief te zijn door te reageren op posts van anderen.

3.      Google erkend 

Zorg ervoor dat wanneer mensen jouw bedrijf googelen, er dan een profiel naar voren komt. We kennen ze allemaal wel; de locatie, openingstijden, kleine foto, reviews en een knop naar de website. Hier is Google natuurlijk dol op, dus maak zo’n profiel ook voor jouw bedrijf aan en je resultaten zullen direct omhoog schieten.

Om echt snel en efficiënt te werk te gaan is het raadzaam niet zelf maar aan de slag te gaan. Huur een professional in en laat deze eerst een contentstrategie bepalen voor jouw SEO-resultaat. Hiermee schiet je gericht en niet met een schot hagel. Een betrouwbaar en goed SEO-bureau is dan alles wat nodig is. Het kost wellicht even wat geld, maar de resultaten betalen zich dubbel en dwars op termijn uit!

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    AchtergrondSecurity & Awareness

    Twee dagen volle bak met prominente ot-rol

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    Luchtfoto van het datacenter-complex van Microsoft in Middenmeer.
    ActueelData & AI

    Microsoft breidt datacenter in Wieringermeer fors uit

    ActueelData & AI

    Amsterdams-Russische Nebius ‘hofleverancier’ van Microsoft

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs