Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Geen vliegtripjes meer voor CMG

03 juli 1997 - 22:003 minuten leestijdAchtergrondCarrière
Stan de Jong
Stan de Jong

CMG is een nieuwe campagne begonnen om IT-talent binnen te halen. In advertenties worden afgestudeerden op een zakelijke manier benaderd. Het automatiseringsbedrijf verlaat daarmee de stunttactiek die het de afgelopen jaren veel publiciteit, maar ook hoon bezorgde.

In de nieuwe wervingscampagne vertellen de directieleden en enkele consultants wat jonge informatici bij het bedrijf zoal kunnen verwachten. Het is een gedegen verhaal over projecten, nieuw ontwikkelde systemen en bedrijfscultuur. Daarnaast worden afgestudeerden attent gemaakt op een masterclass die ze kunnen volgen.

Hoon

Even iets anders dan de ‘stuntcampagnes’ die CMG de afgelopen jaren faam maar ook hoon binnen de IT-branche opleverden. "We hebben besloten voorlopig te stoppen met de gimmicks", zegt adjunct-directeur ‘human resource management’ Cees Weug. "Ze waren succesvol hoor. We genereerden veel publiciteit, haalden voldoende mensen binnen. Maar we willen in de toekomst niet alleen mensen verleiden met ons te komen praten. We willen hen wat meer over het vak informeren."
Afgestudeerden en managers werden door CMG gelokt met ballonvaarten, barbecues met het management en vliegtripjes naar seminars. Befaamd was ook de advertentie waarin Ollie B. Bommel met een portable telefoon rechtstreeks de directie belde. Een mogelijkheid die CMG bood aan alle in het bedrijf geïnteresseerde IT-professionals.
De campagnestrategie is ook gewijzigd omdat de concurrentie zich steeds heftiger begon af te zetten tegen CMG. Zo sprak Cap Gemini in een personeelsadvertentie smalend over ‘zweefvliegen, slipcursussen, survivaltochten en wildwaterkanoën’. Ordina liet zich evenmin onbetuigd. ‘Bij ons bel je niet met managers maar met je toekomstige collega’s’, stond in een personeelsadvertentie die refereerde aan een actie van CMG.

Olijk

Weug: "Er werd nogal lacherig over ons gedaan. We hebben een serieus en degelijk imago, dus daar moet je mee oppassen. Niet alleen onze klanten maar ook onze medewerkers vinden het vervelend als een al te olijk beeld van CMG ontstaat. We willen serieus genomen worden in de branche."
Volgens Weug waren de vorige campagnes overigens niet alleen bedoeld om aandacht te trekken, zoals iedereen beweerde. Er zat een praktische gedachte achter. "In een advertentie kun je nog geen tien procent vertellen van wat je in een persoonlijk gesprek kunt zeggen. We bedachten methoden om afgestudeerden direct met medewerkers in contact te brengen."
Dat beginsel blijft in principe voorop staan. De nieuwe reeks advertenties belooft dat degene die interesse toont, wordt teruggebeld door een CMG’er die in dezelfde richting is afgestudeerd als de belangstellende.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelCarrière

    Kort: reorganisatie bij TomTom, investeringen in ai betaalt zich snel uit (en meer)

    Ontslagen
    ActueelCarrière

    ASML ontslaat it-manager om dubbelrol, IFS brengt ai-agent naar fabrieksvloer (en meer)

    Cloudsecurity
    ActueelSecurity & Awareness

    De zware uitdaging van cloudbeveiliging

    ActueelData & AI

    Europese beurzen voor grensverleggend UvA-onderzoek in it

    ActueelCarrière

    Kort: Wagenaar wint Microsoft Power Women Award, Deense investeerder neemt Aimms over (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs