Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Telecommunicatiemarkt overspoeld met tarieven en kortingen

10 juli 1997 - 22:00AchtergrondCloud & Infrastructuur
Jasper Bakker
Jasper Bakker

De Nederlandse telecommunicatiemarkt wordt sinds 1 juli door PTT Telecom, Enertel en Telfort bediend, elk met eigen kortingen en speciale abonnementen. Bijstaande tabel geeft een overzicht van de kosten voor particulieren. De drie communicatieleveranciers hanteren aparte kortingen en tarieven voor grootverbruikers. De bedragen in de tabel fungeren dus als kostenplafond.

PTT Telecom hanteert voor België en Duitsland een grenstarief van 0,37 cent per minuut (zowel piek als dal). Verder biedt het een Landenkaart waarmee goedkoper naar tien landen kan worden gebeld. De kaart kost 25 of 50 gulden, afhankelijk van de gekozen landen.
Voor gebruikers die meer dan vijfhonderd gulden per maand verbellen, zijn er drie regelingen met kortingen tot 35 procent. Hierbij komt ook Nederland in aanmerking als kortingsland.

Enertel

Enertel brengt een starttarief van 8,5 cent in rekening en heeft twee verschillende belpakketten:
Het Drie-landenpakket, dat een keuze biedt uit drie landen die veel gebeld worden. Boven de 100 gulden per maand biedt Enertel kortingen tot 20 procent voor de gekozen landen.
Het Wereldpakket is voor intensief internationaal telefoonverkeer.
 
De kortingen zijn als volgt:

Bedrag per maandKorting
500-1000 gulden15%
1000-2500 gulden20%
2500 en hoger25%

Telfort

Telfort biedt particulieren de Atlascard, met een prijs en belwaarde van 25 gulden. Deze telecommunicatieleverancier onderscheidt zes belzones: West-Europa, Oost-Europa, Noord-Amerika, Noord-Afrika, het Midden- en Verre Oosten, overige landen.
Bedrijven krijgen minimaal 20 procent korting, afhankelijk van de grootte van het telefoonverkeer. Hierbij worden geen dal- en piekuren onderscheiden, maar gelden er wel start- en abonnementskosten. Telfort is als enige terughoudend over concrete bedragen, "uit concurrentie-overwegingen". JB

Meer over

NetwerkenTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Meer spreiding datacenters door knelpunten

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs