Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Broadvision stemt websites af op profiel van bezoeker

01 oktober 1998 - 22:003 minuten leestijdAchtergrondCloud & Infrastructuur
Roy op het Veld
Roy op het Veld

Sinds november 1997 is het Amerikaanse Internetbedrijf Broadvision via een kantoor in Amersfoort actief in de Benelux. Met klanten als American Airlines, Belgacom, Cisco en Sun mag de jonge onderneming succesvol genoemd worden. In Nederland zijn de grote bedrijven echter nog niet gevallen voor de charmes van het bedrijf.

Broadvision maakt software waarmee de inhoud van websites afgestemd wordt op het profiel van de bezoeker. Hierdoor is het mogelijk om met een massamedium als Internet, klanten individueel te benaderen. "Internationaal hebben we ons waargemaakt", aldus Wouter Teijema, die in de Benelux de touwtjes in handen heeft. "De technologie en de eerste grote klanten zijn er. Als je dat hebt, begint het te lopen. Maar in Nederland moeten we nog over die drempel." Teijema verwacht ook hier binnen afzienbare tijd met aansprekende referenties te komen.

Eén op één

De commerciële activiteiten van Broadvision worden wel aangeduid met de nieuwe modeterm ‘één op één-marketing’. Individuele communicatie tussen leverancier en afnemer leidt tot een goede relatie en is een cruciaal wapen in de strijd om de markt, zo luidt de redenering. Het principe is alleen praktisch toepasbaar op Internet. "Zou Albert Heijn aan één op één-marketing willen doen, dan moeten ze hun hele winkel reorganiseren als ze zien dat ik eraan kom. Alles wat ik nodig heb, moet staan waar ik als individu het kan vinden en in één rij bij elkaar, in plaats van twintig", aldus Dave Fagan, verantwoordelijk voor marketing in Noord-Europa.
Broadvisions standaardpakket One-to-One bevat een profielendatabase, een informatiebank en een matching engine, die informatie aan profielen koppelt. "Broadvision werkt met gaten in sjablonen. Die gaten worden gevuld met informatie op basis van het profiel van de klant of gebruiker. Zo krijg je dynamische websites die voor iedereen anders zijn", legt Teijema verder uit. Naast het standaardpakket levert Broadvision drie verticale oplossingen: elektronische handel, bankieren en beleggen, en kennismanagement.

Ruim tweehonderd

Wereldwijd heeft Broadvision ruim tweehonderd klanten, waarvan er meer dan zeventig inmiddels een operationeel systeem hebben. "Van de grond af opbouwen van nieuwe systemen kost al gauw anderhalf jaar; wij doen dat op basis van een standaardoplossing binnen drie maanden", beweert Teijema. Op internationaal niveau heeft Baan Company zijn websites gereorganiseerd met behulp van Broadvision. Door de snelle groei van de organisatie had Baan problemen met het bewaren van de consistentie van informatie en het onderhouden van de meer dan zestig sites in de verschillende landenvestigingen. Henk Kievit van Baan legt uit dat inmiddels twaalfduizend documenten en andere vormen van informatie zijn gecategoriseerd. "Onze Internetpagina http://www.baan.com werkt nu met één database. Alle informatie is gepersonaliseerd door Broadvision. Na invoeren van het profiel krijgen bezoekers een op hun afgestemde website voorgeschoteld", aldus Kievit. De voordelen zijn volgens Kievit enorm. "De informatieaanvragen via de telefoon zijn vermindert met een factor tachtig." Bovendien is volgens Baan het onderhoud sneller en overzichtelijker, omdat wereldwijd op twee locaties vier NT-servers draaien die al het verkeer centraal afhandelen. Tot slot wordt wereldwijd consistente informatie naar buiten gebracht.
 

Meer over

Netwerken

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    Ontslagen
    ActueelCarrière

    ASML ontslaat it-manager om dubbelrol, IFS brengt ai-agent naar fabrieksvloer (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Overname E-Storage is voor PQR strategische zet in bescherming klantdata

    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: PQR lijft E-Storage in, Fox-IT en Xerox it-partners van de Navo-top (en meer)

    ActueelCarrière

    Kort: Wagenaar wint Microsoft Power Women Award, Deense investeerder neemt Aimms over (en meer)

    Satelliet
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Nederland en Europa te kwetsbaar in de ruimte, Huizen ruilt OGD in voor DSC (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs