Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Personeelswerving At Home volledig via Internet

10 december 1998 - 23:003 minuten leestijdAchtergrondCloud & Infrastructuur
Michiel Couzy
Michiel Couzy

Internetaanbieder At Home zal de personeelscampagne volledig via het wereldwijde web voeren. De joint venture, bestaande uit At Home Amerika en kabelbedrijven Castel en Palet, heeft voor eind 1999 honderd nieuwe werknemers nodig. Om dit aantal te bereiken, heeft de onderneming een agressieve wervingsstrategie uitgestippeld.

Sebastiaan Moesman van het online advertentiebureau Ad Value, concludeert dat Internet rijp is als advertentiemedium. Zijn bedrijf start deze week met campagnes op Internet, ook voor At Home. "Wij plaatsen een aantal banners en buttons op reguliere pagina’s, die de mensen moeten lokken naar de site van At Home." Volgens Moesman zijn de meeste bedrijven nogal huiverig om hun gehele wervingscampagne via Internet te laten verlopen, zoals At Home doet. "Het is de vraag of adverteerders hun volledige budget aan Internet zullen besteden."
At Home biedt snelle Internet-toegang via de kabel en zal daarnaast interactieve multimediadiensten verzorgen. Directeur Jamie Howard van At Home Nederland gaat ervan uit dat kandidaten het beste te bereiken zijn via Internet. "Wij zoeken automatiseerders met Internet- en netwerkervaring, maar ook telecomprofessionals, backoffice-specialisten en mensen die de inhoud van de Internetpagina’s verzorgen."

Dagelijkse e-mails

De Amerikaanse directeur is zich bewust van de krapte op de Nederlandse arbeidsmarkt voor automatiseerders, maar is er desondanks van overtuigd dat het hem zal lukken voldoende mensen aan te trekken. "Ik ontvang nu al dagelijks e-mails van mensen die bij ons willen werken. Als al deze mensen aan onze eisen hadden voldaan, dan waren we de grens van honderd nieuwkomers allang gepasseerd." Howard heeft al vaker met dit bijltje gehakt. "Ik heb in het verleden verschillende afdelingen bij At Home opgebouwd en hele bedrijven opgezet. Het is me steeds gelukt om aan voldoende mensen te komen."
At Home Nederland is volgens zijn directeur symbolisch voor de convergentie van telecom, media en IT. De onderneming zoekt dan ook werknemers die veelzijdig zijn. "En we willen alleen de besten. De kandidaten moeten niet alleen technisch competent zijn, maar ook over een visie beschikken. Ons Internet-concept is vrij nieuw. Dus hebben we hiervoor creatieve, ondernemende mensen nodig."

Overnames

Howard heeft inmiddels een aantal managers aangetrokken dat de personeelswerving uitvoert. De Amerikaan sluit samenwerkingen met strategische partners of overnames niet uit om aan voldoende mensen te komen. Howard geeft aan dat het vasthouden en ontwikkelen van het personeel hoog op de agenda komt te staan. Hij waakt ervoor de Amerikaanse arbeidsvoorwaarden blindelings te implementeren in de Nederlandse dochteronderneming. "We zullen zeker rekening houden met de culturele verschillen tussen beide landen. Daar ben ik erg gevoelig voor. At Home zal zich dan ook aanpassen."

Meer over

Netwerken

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Het hybride datacenter: ook AWS ziet dat de cloud is neergedaald

    Groeien
    AchtergrondCarrière

    Van schuldenlast naar groeikansen: Atos maakt zich klaar voor de toekomst

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    ‘Soevereine cloudoplossingen bieden veel kansen’

    ActueelCarrière

    Atos presenteert strategisch en transformatieplan voor 2028

    Jacob Spoelstra betwisten
    MagazineCloud & Infrastructuur

    Spoelstra Spreekt: Achterhaald

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Overnames Channable en IC-Automatisering; groeikapitaal Bash en GoDutch

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs