Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Siebel koppelt software aan SAP

22 juli 1999 - 22:00AchtergrondSoftware & Development
Roy op het Veld
Roy op het Veld

Softwareleverancier Siebel heeft de Enterprise Connector for SAP R/3 op de markt gebracht. Daarmee kan Siebels frontoffice-applicatie gekoppeld worden met SAP’s populaire backoffice-systeem R/3. Gegevens uit de verschillende systemen zijn aan elkaar te koppelen. Daarnaast werd bekend gemaakt dat het Amerikaanse Great Plains, erp-leverancier voor middelgrote bedrijven, de frontoffice-software van Siebel gaat verkopen.

Het snelgroeiende softwarebedrijf sluit in snel tempo samenwerkingsverbanden om zijn marktpositie ten opzichte van gevestigde applicatiebedrijven te versterken. Eerder maakten JD Edwards en Siebel al bekend samen te werken. De concurrentie met Oracle stijgt naar grote hoogten. Ondanks de technologische verwantschap, probeert Oracle Siebel uit de frontoffice-markt te drukken door de samenwerking ernstig te belemmeren.

Oppermachtig

Partnerships met het oppermachtige SAP zijn in de applicatiewereld echter aan te raden. Naast Siebel zijn ook Oracle en Baan, die als traditionele erp-leveranciers ook frontoffice-software leveren, druk bezig om standaardinterfaces te bouwen met R/3. Met erp-software automatiseren bedrijven hun backoffice-systemen, zoals financiële administratie en de productieplanning. Met frontoffice-toepassingen ofwel customer relationship management-software kunnen organisaties hun steeds complexer wordend verkoop-, marketing- en service-apparaat automatiseren. Het integreren van deze twee verschillende typen systemen levert volgens de softwareleveranciers een efficiëntere, transparantere en uiteindelijke goedkopere en effectievere bedrijfsvoering op.  RV

Meer over

BackofficeFrontofficeOracle-applicatiesSAP-software

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Staat Digitale Connectiviteit Bouw- en Installatiebranche

    Connectiviteit is de kern van veel processen en van strategisch belang voor de toekomst. Waar sta jij?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Carrière

    Project architect Frank over IT bij UW...

    ‘De grootste uitdaging voor ons zit in hóé we de dingen doen.’ Frank is project architect en werkt aan het...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Martinitoren Groningen ai-fabriek
    Data & AI

    200 miljoen voor ai-fabriek in Groningen

    destabilisatie AgentKit
    Software & Development

    AgentKit: OpenAI’s katalysator én disruptor voor de ai-markt

    Software & Development

    Kapitaalinjecties voor OpusFlow, Dashmote, Saga en Support Sqad

    datadiefstal slechte kwaliteit
    Data & AI

    Kort: Ai-browser kwetsbaar voor datadiefstal, Sunweb bestolen, goede data voor ai-training is op (en meer)

    ai mensen klantenservice chatbot
    Data & AI

    Kort: Ménsen in klantenservice, Google en Microsoft pushen ai op werkvloer (en meer)

    Software & Development

    ACM start onderzoek naar misbruik softwareconcern

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs