Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Indirecte verkoop software blijft groeien

09 maart 2000 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

De groei is in West-Europa nog lang niet uit de indirecte verkopen van software. Deze waren in 1998 goed voor een omzet van 15,5 miljard dollar en zullen verder stijgen tot veertig miljard dollar in 2003.

Programmatuur voor systeeminfrastructuur maakt daar het grootste deel van uit. Dit concludeert onderzoeksbureau IDC in het rapport ‘Partnering for Success in Europe’.
Ondertussen verkennen verkopers van programmatuur steeds meer alternatieve routes om hun producten bij de klant te krijgen. Het aangaan van strategische samenwerkingsverbanden is daarbij een populair middel. "In de afgelopen jaren hebben we een toename van de aankondigingen van strategische allianties gezien", stelt analist Simone de Bruin van IDC. Zij betwijfelt echter het nut ervan: "De softwaredochters in de Europese landenvestigingen zien meestal niets terug van de marketinginvesteringen. Er kunnen daarom vraagtekens worden gezet bij de gevolgen van strategische allianties op het lokale niveau."
De strategie ‘naar de markt’ staat in de sector onder druk door veranderende eisen van de eindgebruikers, differentiatie onder klanten en nieuwe, opkomende verkoopkanalen, aldus IDC. Deze kanalen ondergaan overigens ook de nodige veranderingen. "De adviseurs en systeemintegrators blijven een belangrijke rol spelen, maar de wederverkopers en de VAR’s (Value Added Reseller) hebben een directer contact met de elektronische handel en de eindgebruiker", aldus De Bruin. "Waar VAR’s tot voor kort gewend waren om een productlijn van een of twee softwareproducenten aan te bieden, moeten ze nu hun toegevoegde waarde in de markt opnieuw definiëren. Hun kracht zou moeten liggen in één of twee gebieden. Producenten hebben deze directe lijnen naar hun klanten nog niet.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    SureSync en Logius genomineerd voor Co...

    SureSync is dit jaar trots op drie nominaties bij de Computable Awards 2025. Eén van de meest opvallende nominaties is...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    de boot gemist. that ship has sailed, ai
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Nederland moet meer innoveren, ai vooral gebruikt om juniorbanen te snoeien (en meer)

    Governance & Privacy

    It-benchmark-expert Metri Consulting staat weer op eigen benen 

    digitale adviseur
    Financiële dienstverlening

    Data en ai maken van accountant digitale adviseur

    Security & Awareness

    Fraudepreventie in betalingen: van kostenpost naar innovatie

    drone
    Data & AI

    Kort: Drones mogen… boven de Noordzee, SAS’ no-code-tool voor ongestructureerde data (en meer)

    destabilisatie AgentKit
    Software & Development

    AgentKit: OpenAI’s katalysator én disruptor voor de ai-markt

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs