Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

‘His Masters Voice’

10 augustus 2000 - 22:00OpinieGovernance & Privacy
Mark Plekker
Mark Plekker

Bijeenkomsten van gebruikersverenigingen zijn altijd leerzaam, ook voor IT-journalisten. Hier discussiëren bedrijven die hun geld in bepaalde producten hebben gestoken over de problemen die ze in de praktijk van alle dag tegen komen. Leveranciers krijgen op hun beurt een gevoel waar knelpunten liggen en hoe ze hun producten moeten afstemmen op wensen van klanten. Gebruikersverenigingen als forum, waar zowel de klant als de leverancier waardevolle informatie vindt.

Voorwaarde is wel dat klanten volwassen genoeg zijn om duidelijk hun wensen te formuleren. Duidelijk over wat ze vinden van de producten en duidelijk over wat ze in de toekomst zouden willen.
Dat sommige gebruikersverenigingen nog een lange weg te gaan hebben, werd mij duidelijk toen een van onze verslaggevers de voorzitter van een van de gebruikersverenigingen van Computer Associates (CA) probeerde te benaderen. Hij wilde wel praten, maar dan anoniem en dat nog het liefst via de marketingafdeling van CA. Zijn reactie verried angst voor de leverancier. Op deze wijze is deze gebruikersvereniging niet veel meer dan een verlengstuk van de marketingafdeling – trouw luisterend naar his masters voice. Het is zeker geen volwassen klankbord waar gebruikers onderling leren van hun ervaringen, met het doel IT-toepassingen beter te laten werken.
Ik vraag mij ernstig af wat het nut hiervan is. Immers de leverancier steekt veel sponsorgeld in deze vereniging, waar het geen duidelijke mening voor terugkrijgt, en voor de gebruikers is het tijdsverspilling, omdat van een kritische uitwisseling van ideeën geen sprake is. Zonde van de tijd en het geld.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Van data-marktplaatsen tot dark data: de rol van authenticiteit in ai

    OpinieSecurity & Awareness

    Iot-beveiliging: het vergeten risico in cybersecuritystrategie

    Europese Unie
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Geen one-fits-all-oplossing voor soevereine EU-cloud

    lui
    OpinieInnovatie & Transformatie

    Waarom ‘leverancier van jouw leverancier’ groot risico kan zijn

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Zo krijgt de overheid meer grip op clouddiensten

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs