Multimediabedrijf Lost Boys uit Amsterdam gaat fuseren met het Duitse Metadesign. De twee bedrijven zoeken op deze manier groei.
Nog geen week geleden kondigde Lost Boys aan het Parijse Lab Production over te nemen. Dit bedrijf is gespecialiseerd in interactieve televisie en is onderdeel van de beursgenoteerde BVRP Software Groep.
Gezien de teruggang in internetactiviteiten is het voor internetbedrijven als Lost Boys tegenwoordig erg moeilijk zelfstandige groei te realiseren. De laatste tijd gingen er geruchten dat de Amsterdamse groep zou worden overgenomen door grotere vissen in de multimedia-vijver, zoals het Zweedse Icon Medialab en het Duitse Pixelpark. Er blijkt evenwel geen sprake van een overname, maar van een heuse fusie. Metadesign krijgt 50% van de zeggenschap en wordt ondergebracht in de Lost Boys holding. Directeur Hans Krüger van Metadesign treedt toe tot de raad van bestuur van Lost Boys. De andere bestuursleden blijven aan.
Lost Boys en Metadesign zijn beide marktleider op hun thuismarkten. Samen vormen ze een internationaal netwerk in acht landen, met 700 werknemers.
Klanten van Lost Boys (dat ondermeer websites bouwt) zijn Anne Frank Museum, ING Groep en Sony.