Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Groei in crm-uitgaven laat op zich wachten

22 augustus 2002 - 13:00ActueelSoftware & Development
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Terwijl de markt voor informatietechnologie eind 2002, begin 2003 weer aantrekt, is die voor crm-software nog steeds erg slecht. Dat concludeert het onderzoeksinstituut Aberdeen Group.

Hugh Bishop, medeauteur van het onderzoeksrapport, zegt dat de aankoop van bedijfsapplicaties langzaam weer uit het slop geraakt. Toch gaan er niet meer heel grote projecten van start; het bedrijfsleven begint voorzichtig te investeren in kleine, overzichtelijke trajecten.
 
De totale omzet in de softwaremarkt groeide het laatste kwartaal met 4,6 procent. Maar de resultaten verschilden heel erg per categorie. Zo groeide ’beveiliging’ ten opzichte van een jaar geleden met meer dan 8 procent. Customer relationship management daalde met een aanzienlijke 20 procent.
 
Volgens Bishop is dit nog het naijleffect van het bekendworden dat enkele dure crm-projecten niet tot de gewenste resultaten hebben geleid. "Het is duidelijk dat de laatste zes maanden erg moeilijk zijn geweest voor de crm-leveranciers", aldus Bishop.
 
Hoewel crm het als geheel slecht doet, zijn er niches waar weer leven in zit. Sales force automation bijvoorbeeld, dat een half jaar geleden bijna van het aankooplijstje viel bij Aberdeens onderzoek, is nu weer iets dat ondernemers hoog op hun lijstje hebben staan. Dit blijkt uit een recente, nog niet gepubliceerde studie van deze analistengroep. Sofware voor klantenservice en contactcentra zijn steeds sterk in de belangstelling blijven staan.
 
Teus Molenaar
 

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Resultaatgericht Samenwerken (RGS).

    RGS is een gestructureerde methode die vastgoedprofessionals direct ondersteunt bij kwaliteitsverbetering, kostenefficiëntie en verduurzaming.

    Computable.nl

    De principes van cloud-native techniek

    Cloud-native technologieën voegen flexibiliteit, schaalbaarheid en beveiliging toe en verlagen de operationele kosten voor de IT-omgeving. Hoe dragen Kubernetes, KEDA en AKS hieraan bij?

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Een stortvloed aan ai-tools; ServiceNow drinkt zijn eigen champagne

    ActueelOverheid

    Dictu sluit applicatiecontract met CGI, IBM, Sogeti, Sopra Steria, TCS en Circle8

    OpinieSoftware & Development

    SAM: jouw bondgenoot tegen shelfware

    ActueelOverheid

    Ministerie BZK negeert advies AcICT over stilleggen Digipoort

    man kijkt naar het korte nieuwsoverzicht van Computable
    ActueelCarrière

    Kort: Aanvalsdetectie ai-agents, kenniskloof cio’s, overnames Wolters Kluwer, Esprit ICT en Main

    cybercrime
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Rijkswaterstaat moet vaart maken met beveiligen van bruggen en sluizen

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs