Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Cisco: WAN heeft zijn langste tijd gehad

17 september 2002 - 13:00ActueelCloud & InfrastructuurCisco
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

"Gooi de PBX weg, de langbeloofde convergentie is er eindelijk gekomen." Dat zei Europees VP Mark de Simone van Cisco Systems tijdens het IDC-forum.


De Simone is hoopvol over de toekomst. Namens de hele ICT-industrie toonde hij zich bereid met Cisco het voortouw te nemen om de economie uit het dal te helpen. Er zijn kansen genoeg, aldus de Europese Cisco-topman. "Hoeveel nieuwe toestellen zijn er niet die allemaal geïntegreerd moeten worden? Denk maar aan video, webcams, enzovoorts."
 
Hij stelt echter vast dat er een schrijnend tekort aan breedbandige verbindingen is. "Denk eens aan hoe krachtig onze lokale netwerken zijn, maar eens je buiten je bedrijf komt, verlaagt de snelheid." Een ’communicatiewoestijn’ is het volgens De Simone, die ervan overtuigd is dat het netwerk van de toekomst er heel anders zal uitzien dan het huidige telefonie netwerk. "Het zal veel meer lijken op de structuur van het interne bedrijfsnetwerk." Daarom voorspelt hij de dood van het WAN, en de geboorte van het Internet LAN.
 
Hij weet echter dat er nog een aantal hinderpalen zijn, niet in het minst een menselijke. Het mag dan al zo zijn dat stem en data kunnen convergeren, de specialisten van beide disciplines blijven echter mijlen ver van elkaar verwijderd. "We zullen moed nodig hebben om hen samen te brengen."
 
De Simone blijft erbij dat automatisering een grote productiviteitswinst kan opleveren. Hij geeft het voorbeeld van Cisco dat dit jaar bijna 2 miljard dollar bespaart door een intensief gebruik van internet. Het bedrijf berekende dat een verhoging van de productiviteit met 30 procent mogelijk is. "Stel je voor dat alle bedrijven dat doen. In plaats van een groei van bijvoorbeeld 1,3 procent van het Bruto Nationaal Product, zou je dan een groei met 1,7 procent krijgen. Het beste moet nog komen," blijft de netwerkleverancier positief.
 
José Delameilleure

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Meer spreiding datacenters door knelpunten

    ActueelCarrière

    Kort nieuws: Netcompany verhuist naar de Hofstad, meer omzet Besi, Fugaku snelste super (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs