Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

West-Europese mobiele portalen groeien hard

07 juni 2004 - 12:45ActueelCloud & InfrastructuurVodafone
Redactie
Redactie

De West-Europese markt voor mobiele portalen zal in 2008 meer dan 53 miljoen gebruikers bereiken. Dat voorspelt marktonderzoeker IDC.

Met meer dan 53 miljoen gebruikers zou de West-Europese markt voor mobiele portalen in 2008 ruim twee miljard dollar waard zijn, aldus IDC. Eind 2002 ging het heel wat minder goed met die markt. Verschillende mobiele portalen sloten toen de digitale deuren bij gebrek aan gebruikers en diensten. Maar nu zit er volgens IDC blijkbaar weer een groeispurt aan te komen.
 
“Sinds de lancering in 2003 van Vodafone Live! in Europa, lijken de meeste mobiele operators in West-Europa hun mobiel portaal te willen vernieuwen”, zegt IDC-analist Rosie Secchi. “De mobiele portalen van de aanbieders blijken steeds verder te consolideren, zoals Vodafone Live! in Zwitserland en in Frankrijk. De mobiele operators die in verschillende landen actief zijn, hebben hun lokale mobiele portalen omgevormd tot één enkel pan-Europees product. Ook de marketing wordt pan-Europees, om een internationaler publiek te kunnen bereiken”, aldus Secchi.
 
Volgens IDC illustreert deze trend het belang van klantenbinding door het uitbouwen van een merknaam, sponsoring, content en efficiënte marketing. “Het uitbouwen van een internationale merknaam is nodig om gebruikers een naadloze en complete ervaring te kunnen bieden, van waaruit ze ook van de dienst gebruikmaken. Laten we echter niet vergeten dat lokale diensten en content nog altijd heel belangrijk zijn, aangezien klanten uit verschillende landen ook verschillende voorkeuren kunnen hebben”, zo benadrukt Secchi.
 
IDC raadt de mobiele telecomaanbieders ook aan om het gebruik van hun portalen op te drijven door meer dynamische en interactieve content aan te bieden. De inhoud van de portalen moet bovendien blijven evolueren, zodat het portaal aantrekkelijk en gepersonaliseerd blijft.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Meer spreiding datacenters door knelpunten

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs