Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Serviceniveau contactcentra laat veel te wensen over

30 maart 2005 - 10:21ActueelInnovatie & TransformatieDimension Data
Redactie Computable/Channelweb
Redactie Computable/Channelweb

De toenemende ontevredenheid bij klanten over de serviceniveaus van de contactcentra stimuleert het gebruik van Interactive Voice Response (IVR).

Dit blijkt uit het zevende Merchants Global Contact Centre Benchmarking-onderzoek van Dimension Data. Het onderzoek toont aan dat 20 procent van de klanten selfservicekanalen verkiest boven oproepen die door agenten persoonlijk worden afgehandeld.

Volgens het onderzoek van Dimension Data neemt het gebruik van spraakherkenningstechnologie met bijna 180 procent toe. Momenteel gebruikt 6 procent van de onderzochte bedrijven deze technologie, terwijl nog eens 17 procent van plan is om de technologie binnen twaalf maanden in te zetten.

De groeiende vraag naar selfservicekanalen is te verklaren door het feit dat de kans op een oplossing groter is bij klantenoproepen via selfservicekanalen (76 procent opgelost) dan bij geassisteerde diensten waarbij een agent de oproep eerst moet afhandelen (50 procent). Ook zijn kostenbesparingen belangrijke drijfveren bij de keuze voor selfservicetechnologie bij contactcentra. Bijna 60 procent van de onderzochte bedrijven heeft kostenbesparingen opgenomen in zijn bedrijfsstrategie.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 20 procent van de onderzochte contactcenters gebruik maakt van een IP-architectuur, in tegenstelling tot slechts 6 procent in 2003. Daarnaast geeft 5 procent van de respondenten aan plannen te hebben om het komende jaar contactcentra op basis van IP in te zetten.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Van edge naar enterprise: hoe Nederland toekomst van ai vormgeeft

    Innovatie & Transformatie

    Lummelaars veranderen de wereld

    Netwerk, hub, organisaties
    ActueelData & AI

    Ook Amsterdam krijgt eigen ai-hub

    ActueelCarrière

    Grens tussen cio en cto vervaagt

    OpinieData & AI

    Process intelligence: gamechanger voor supply chain-optimalisatie

    Trein, spoor
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nokia moderniseert GSM-R-netwerk Prorail

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs