GMI (Global Market Insite, Inc.), een toonaangevend producent van oplossingen voor mondiale marktinformatie, heeft vandaag Research Analyzer geïntroduceerd, een rendabel, krachtig desktopanalyse-, rapportage- en publicatieprogramma, dat de basis van de ERM-visie (enterprise research management, bedrijfsonderzoeksbeheer) van GMI vormt.
Marktonderzoekers en marketingmanagers kunnen nu zonder kennis van scripts zeer grote sets gegevens importeren uit allerlei bronnen en in enkele seconden met maximaal twee miljoen respondentenrecords tientallen complexe kruistabellen genereren. Met een paar muisklikken kunnen via de eenvoudige functie van slepen en neerzetten van Research Analyzer real-time rapporten worden gepubliceerd die gereed zijn voor presentatie. Analyse en rapportage van Onderzoeksgegevens is meestal zeer arbeidsintensief, waarbij lange tijd gewacht moet worden op resultaten en waarvoor deskundige programmeurs nodig zijn om verscheidene, stand-alone analytische softwaretoepassingen te gebruiken. Doordat de gebruikelijke en omslachtige exportprocedures voor het compileren van een rapport in één programma zijn gebundeld en niet langer drie aparte programma’s te hoeven worden gebruikt, kunnen marktonderzoekers met Research Analyzer hun productiviteit verhogen en hebben ze in luttele minuten mondiale marktinformatie tot hun beschikking en beperken ze de totale kosten van mondiale onderzoeksprojecten.
Research Analyzer biedt professionals in marktonderzoekbureaus, Global 2000-bedrijven, consultancy- en adviesbureaus en gegevensverwerkende organisaties één enkele standaard gebruikersinterface onder Windows met een simpele, overzichtelijke werkomgeving die snel en eenvoudig is te gebruiken. Research Analyzer bevat de meest gebruikte analytische functies die een marktonderzoeker nodig heeft voor een typisch marktonderzoeksproject, en is gebaseerd op de taal van marktonderzoek, waarvoor slechts één syntaxis geleerd hoeft te worden. Omdat Research Analyzer gebruikt wordt op de desktop, hebben de gebruikers nooit last van een gebrekkige Internet-verbinding (lage snelheid) of storingen in die verbinding.
“Met Research Analyzer beogen we de hele ervaring van het werken met marktonderzoeksgegevens radicaal te wijzigen,” aldus Rob Monster, oprichter, president en CEO van GMI. “Met Research Analyzer als basis van onze visie op bedrijfsonderzoeksbeheer verkeren we in een goede positie om de voorkeurspartner te worden van marktonderzoekers overal ter wereld, door de beste meertalige , real-time toepassingen en diensten van hun soort aan te bieden, van steekproefbeheer en gegevensverzameling tot en met de uiteindelijke analyse en rapportage. Doordat we sneller marktinzichten van betere kwaliteit aanreiken op belangrijke punten in de planning en dat alles tegen aanmerkelijk lagere kosten, stellen we bedrijven overal ter wereld in staat beter gefundeerde beslissingen te nemen om groei en winstgevendheid te bevorderen.”
Productfuncties
Research Analyzer bevat de volgende handige functies:
* Gegevens analyseren: in de industrie gangbare algoritmen voor de meest gebruikte statistische validatiemethoden, zoals Chi2-test, T-test, categorische en kwantitatieve waarden, deviatie, fout van het gemiddelde, rejection threshold (verwerpingsdrempel), correlatie, Gamma etc. Research Analyzer kan 100 tabellen genereren met 20*10 cellen en 4000 interviews per minuut, en de indeling van enquêtegegevens veranderen in de indeling van analysegegevens (bit-vector) voor optimale, foutvrije analyse.
* Gegevens importeren: gebruikers kunnen onderzoeksgegevens importeren uit Net-MRTM van GMI, Research StudioTM van MI Pro, VantagePointTM van NetReflector en uit SPSS® en Triple-STM, voor analyse en het genereren van rapporten. Andere populaire gegevensindelingen zullen later hieraan worden toegevoegd.
* Rapporteren: hoe ingewikkeld de gegevens ook mogen zijn, dankzij de naadloze integratie van Research Analyzer in toepassingen van Microsoft® Office kunnen gebruikers in enige seconden rapporten maken, deze aan de wensen van klanten aanpassen, analysesamenvattingen bekijken, in een stap de gegevens exporteren naar HTML-, Adobe PDF- of XML-indeling en universele rapporten aanleveren aan iedere groep belanghebbenden. Complexe tabellen en diagrammen worden naadloos geïntegreerd in toonaangevende desktoptoepassingen. Eenvoudige of ingewikkelde tabellen en diagrammen kunnen worden geconverteerd naar Powerpoint-, Excel-, of PDF-indeling.
* Super-DigTM: hiermee kunnen gebruikers snel en gemakkelijk de resultaten voor specifieke segmenten zien.
· Live bijwerken van gegevens: hiermee worden onmiddellijk gegevens opgehaald bij de bronnen, via Net-MR, VantagePoint en Research Studio. Andere gegevensbronnen worden later aan deze lijst toegevoegd.
* Live bijwerken van de toepassing: gebruikers kunnen de nieuwste Research Analyzer-upgrades downloaden vanaf de server van GMI zodra deze beschikbaar zijn, zonder daarvoor hun eigen interne IT-afdeling te hoeven inschakelen.
* Ogenblikkelijke publicatie van resultaten: hiermee kunnen gebruikers met een enkele klik van de muisknop onderzoeksresultaten onder het breedste publiek verspreiden in de kortst mogelijke tijd, dankzij de naadloze integratie in allerlei standaard publicatiekanalen. Afstemming op de publicatiekanalen vindt automatisch plaats (HTML, LiveTableTM voor Microsoft Excel®, PowerPoint®, Adobe PDF en XML.) De publicatie-opmaak kan geheel worden afgestemd op de wensen van de klant via XML-opmaakmodellen voor zowel enquêtes (afdrukken, CATI/CAPI, Web) en analyse (PDF-afdrukken, Web, PowerPoint.)
Prijs en beschikbaarheid
Research Analyzer is vanaf begin april 2006 verkrijgbaar voor een jaarlijks te vernieuwen licentie tegen een prijs van US$995 per werkplek. Het abonnement op Research Analyzer voor het eerste jaar bestaat uit een tegoed van $995 voor een toekomstig GMI-project, waaronder de conversie van oude gegevens of het beheer van bedrijfsgegevens in een managed data warehouse (beheerde gegevensopslagplaats) van GMI. Er zijn kortingen wanneer het programma wordt aangeschaft voor meervoudige werkplekken. Bezoek voor meer informatie over Research Analyzer, een productdemonstratie of voor een gratis proefversie voor 30 dagen onze website www.researchanalyzer.com.