Microsoft verandert de naam van zijn Business Solutions-producten in Dynamics. De nieuwe naam brengt Navision, Axapta, CRM, Great Plains en Solomon duidelijker onder één gezamenlijke noemer.
Microsoft heeft de afgelopen maanden hard gewerkt aan de overgang van de producten van Business Solutions naar Dynamics. Volgens Sander de Koster, sales- en services manager voor Microsoft Business Solutions, is de naamsverandering nodig om duidelijk te kunnen zijn naar resellers. “We willen onder deze naam de producten positioneren als één familie, zodat resellers weten waar ze mee te maken hebben.” De naam was al bekend tijdens de partnerconferentie die vorig jaar gehouden werd.
De overgang van naar Dynamics is meer dan alleen maar een naamsverandering. De Koster: “Alle oplossingen in het portfolio krijgen dezelfde userinterface.” Verder stemt Microsoft de producten af op andere Microsoft-tools en -applicaties. “Dat proces moet in 2008 afgerond zijn.” Volgens Koster ontstaat door deze interactie een extra verkoopmogelijkheid en groeit de bestaande markt voor resellers.
Microsoft kan op deze manier nieuwe partners aantrekken. De Koster: “Hiermee bedoel ik zowel de partners die helemaal nog niets doen met Microsoft, als resellers die al andere producten van Microsoft in hun pakket hebben. Bestaande partners kunnen hun dienstenportfolio uitbreiden.”
Inhoudelijk verandert er door de rebranding niets aan het partnerprogramma . Er komen nieuwe versies van programma’s en volledig nieuwe producten in de Dynamics-lijn op de markt.