Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

‘De digitale monteur’ helpt ISP’s om eindgebruikers beter en sneller te bedienen

20 april 2006 - 10:323 minuten leestijdActueelSoftware & DevelopmentMansystems

Mansystems, expert op het gebied van servicemanagement en Nacap Telecom, expert op het gebied van infrastructuren, zijn tijdens TINE 2006 aanwezig voor de introductie van Nacap’s nieuwe dienst ‘de digitale monteur’. Deze dienst is gebaseerd op een door Mansystems geleverde en geïmplementeerde fieldservicemanagement-applicatie, genaamd Indus Service Suite.

‘De digitale monteur’ helpt internet service providers (ISP’s) en xDSL providers om nieuwe klanten sneller en efficiënter aan te sluiten, alsook bij het installeren en configureren van modems en routers thuis of bij bedrijven. De dienst is vanaf mei 2006 beschikbaar voor de klanten van Nacap Telecom.

Met de nieuwe dienst neemt Nacap zijn klanten het gehele traject – van afspraken maken voor monteurs, het inplannen van deze afspraken en registratie van het verloop – uit handen. Het opslaan van de informatie gedurende het gehele proces en de planning van afspraken zijn volledig geautomatiseerd. Ook de communicatie met de monteurs verloopt automatisch; zodra een afspraak met een klant is gemaakt ontvangt de monteur alle benodigde informatie op zijn PDA. Na het volbrengen van de opdracht stuurt de monteur een handtekening van de klant door via zijn PDA. Het systeem geeft aan de ISP of xDSL provider door dat de opdracht is afgerond, zodat eventueel een factuur kan worden gestuurd. Daarbij is veel veranderd voor het callcenter en de planners binnen Nacap. Het callcenter dat de afspraken met de eindklant maakt, om de bezoeken in te plannen, krijgt nu geheel automatisch de beste tijden aangereikt. De planners hoeven zich daar geen zorgen meer over te maken, maar houden zich bezig met escalaties. Als bijkomend voordeel bewaakt de applicatie nauwlettend de service level agreements die zijn gemaakt.

Met de nieuwe dienst wil Nacap de dienstverlening aan zijn ISP en DSL-klantenbestand nog verder verbeteren. Naast een snellere service aan de eindgebruiker, helpt ‘de digitale monteur’ ook de kosten van het traject te minimaliseren.

“Nacap is een operator onafhankelijk partij met een brede kennis en ervaring in het oplossen van problemen en instaleren van eindapparatuur bij eindgebruikers. Daarnaast is door de jarenlange ervaring een cultuur ontstaan die van onze medewerker een prettige en oplossingsgerichte monteur gemaakt heeft. Samen met de digitale besturing van Mansystems, kunnen we onze klanten een geheel geautomatiseerde oplossing bieden die hen veel tijd en geld zal besparen”, zei Ron den Houting, manager operations bij Nacap Telecom BV.

"ISP’s werken in een zeer competitieve markt. De eindgebruiker wil niet meer de hele dag wachten op een monteur. Met deze dienst neemt Nacap het grootste gedeelte van het traject uit handen, zodat ISP’s hun dienstverlening aan de klant kunnen optimaliseren tegen minimale kosten", aldus Michel Steffen, Account Manager van Nacap bij Mansystems. "Wij zijn blij dat we met deze oplossing te kunnen bijdragen aan deze enorme verbetering van de dienstverlening in de branche."

Nacap Telecom presenteert ‘de digitale monteur’ op zijn stand op TINE 2006 (Randstadhal, hal 9, standnummer 09.207). Mansystems is ook aanwezig op deze stand om zijn rol in deze innovatieve oplossing toe te lichten. TINE 2006 vindt plaats van woensdag 26 tot en met vrijdag 28 april 2006 in de RAI in Amsterdam.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Resultaatgericht Samenwerken (RGS).

    RGS is een gestructureerde methode die vastgoedprofessionals direct ondersteunt bij kwaliteitsverbetering, kostenefficiëntie en verduurzaming.

    Computable.nl

    De principes van cloud-native techniek

    Cloud-native technologieën voegen flexibiliteit, schaalbaarheid en beveiliging toe en verlagen de operationele kosten voor de IT-omgeving. Hoe dragen Kubernetes, KEDA en AKS hieraan bij?

    Meer lezen

    ActueelSoftware & Development

    Rodeo Software-oprichter Vos veroordeeld tot 63 mln schadevergoeding

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Proximus en Thales vernieuwen it bij Navo, ASR in zee met Outsystems (en meer)

    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: Cybercrimineel ligt op de loer in hoogseizoen, Centric verkoopt Belgische detachering (en meer)

    toetsenbord met security-icoontjes in de vorm van sloten die open en dicht zitten.
    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: European Security Program Microsoft, Atos ondersteunt Nations League, ai-assistent in A&H-winkels (en meer)

    ActueelSoftware & Development

    Kort: 10 miljoen voor Wuunder, TCS kennispartner verzekeraars, Frans factuurplatform naar Benelux (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Grote Ierse aankoop Wolters Kluwer, VirtualMetric haalt 2,25 miljoen op, nieuwe directeur Calco (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs