Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Overal witte vlakken

08 augustus 2006 - 10:12ActueelGovernance & PrivacyDocument Dialog
Redactie Computable
Redactie Computable

Zaterdagmiddag, de post valt door de brievenbus. Een aantal folders, een huis-aan-huis blad en een rekeningafschrift van de telecomprovider. Deze telefoonnota trekt mijn aandacht en maak ik direct open. Het andere kan wel even wachten…

Dit klinkt u misschien bekend en hoe langer ik hierover nadenk, hoe meer ik mij verbaas over het feit dat op deze facturen geen reclame staat. De afgelopen tien jaar hebben marketeers zich geconcentreerd op het creëren van nieuwe kanalen om afnemers te bereiken. Bijvoorbeeld e-mail, sms, interactieve televisie en weblogs. Als reactie op deze overvloed aan informatie ontwikkelt de consument verfijnde strategieën om alleen maar relevante boodschappen tot zich te nemen. Ik noem dit de persoonlijke firewall. Marketeers realiseren zich onvoldoende dat zij al een krachtig (traditioneel) medium in handen hebben om contactmomenten met klanten te hebben, namelijk de stroom van dagelijks uitgaande documenten, zoals opdrachtbevestigingen, facturen en afschriften. Het verbaast mij dat bedrijven vooralsnog weinig gebruik maken van deze geprinte documenten om andere (gepersonaliseerde) boodschappen te vermelden. Helemaal omdat rekeningoverzichten en financiële correspondentie vergeleken met andere poststukken een hogere attentiewaarde hebben. Daarentegen worden deze documenten vaak gekenmerkt door witte vlakken.

Deze witte vlakken zijn een uitstekende plaats voor het bedrijf om persoonlijke berichten te plaatsen, of om te verkopen aan andere bedrijven. Zo zijn er verzekeringsmaatschappijen die op de factuur coupons plaatsen, die bij specifieke winkels ingeleverd kunnen worden. Helaas is dit een uitzondering. Ik moet concluderen dat bedrijven op dit moment contactmogelijkheden met de beste attentiewaardes niet of nauwelijks benutten. Maar de kracht van klantencorrespondentie als marketingtool is groot!

Roberto Nagel
Technisch Directeur Document Dialog

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersyste...

    Videoconferencing is volledig ingeburgerd in de vergaderzaal. Met ClickShare heeft Barco een oplossing om gemakkelijk en draadloos videovergaderingen te starten...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    hack
    Security & Awareness

    Hack na hack, dag in dag uit

    Data & AI

    Aansprakelijkheid van de ai-agent

    soevereiniteit
    Governance & Privacy

    ICC vervangt Microsoft-werkplekken en gaat voor soevereiniteit

    privacy
    Governance & Privacy

    Verplicht scannen tegen kinderporno geschrapt omwille van privacy

    privacy
    Governance & Privacy

    Nieuwe Europese richtlijnen voor platforms en privacy

    ai hallucineren
    Data & AI

    Hoe voorkom je ai-hallucinatie?

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs