Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

One stop shopping: alweer!

20 november 2006 - 16:01ActueelGovernance & PrivacyMySolutionStore
Redactie Computable
Redactie Computable

Sommige dingen in het leven keren altijd weer terug. Het kan lang duren, het kan kort duren, maar terug komt het. Neem nou ‘one stop shopping’ of ook wel ‘turn-key oplossingen’ genoemd. Geen complexiteit, geen gezeur met talloze leveranciers, geen tegenstrijdige adviezen en de garantie dat het werkt binnen bepaalde tijd en budget. Wat mij betreft komt dit weer terug; het is namelijk precies waar klanten behoefte aan hebben, zeker in het mkb.

Want wat zien we in de klein zakelijke markt? Veel verouderde oplossingen, terughoudendheid om nieuwe technologie aan te schaffen en relatief veel piracy. En dat is ook niet vreemd, mkb-bedrijven hebben veelal weinig tot geen it-competentie aan boord. Mkb-bedrijven kunnen hierdoor de complexiteit van it-vraagstukken niet overzien en voelen zich overgeleverd (en niet onterecht) aan de commerciële gehaaidheid van leveranciers. Kortom, er is behoefte aan één partij die de it-zorg voor de werkplek kan wegnemen en die garanties wil geven ten aanzien van werking én prijs.

Je zou zeggen dat dit besef wijdverbreid is. Maar er zijn nog erg weinig partijen die echt geïntegreerd kunnen of willen leveren, laat staan tegen een vaste prijs. De tegenwerpingen liggen voor de hand; ‘het is nu eenmaal complex’, ‘elke klant is anders’, ‘je weet toch niet wat je bij de klant tegenkomt’ en ‘de klant wil maatwerk’. Echter, in de meeste gevallen wil de klant helemaal geen maatwerk en al zeker niet wanneer wordt voorgerekend wat het kost en wat de consequenties zijn.

De werkplek ontzorgen en implementeren binnen een vaste termijn en tegen een vaste prijs is wat mij betreft gewoon een keuze: een keuze van de leverancier. We kunnen het wel, maar willen het schijnbaar niet en waarom ook, als je de klant kunt verleiden tot het dragen van alle risico’s?

Cees Poortman,
Directeur MySolutionStore

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Van data-marktplaatsen tot dark data: de rol van authenticiteit in ai

    OpinieSecurity & Awareness

    Iot-beveiliging: het vergeten risico in cybersecuritystrategie

    Europese Unie
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Geen one-fits-all-oplossing voor soevereine EU-cloud

    lui
    OpinieInnovatie & Transformatie

    Waarom ‘leverancier van jouw leverancier’ groot risico kan zijn

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Zo krijgt de overheid meer grip op clouddiensten

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs