Nederland is met AT Mobile een nieuw merk mobiele telefoon rijker. AT Mobile gaat de gebruiker meer waar voor zijn of haar geld bieden. Met de huidige trend van dalende operator subsidies, wordt het voor de consument steeds duidelijker dat mobiele telefoons feitelijk niet gratis zijn. De concurrerende propositie van AT Mobile speelt direct in op deze structurele marktontwikkeling en biedt hoogwaardige kwaliteit, uniek design, uitgebreide specificaties voor een zeer gunstig prijsniveau. Daarnaast hanteert AT Mobile een unieke service: 100% zekerheidsgarantie. AT Mobile wordt aan de markt gepresenteerd op 12 december tijdens Telecom Time te Utrecht.
De organisatie achter het merk AT Mobile is het Nederlandse Ambiance Technology, gevestigd te ‘s–Hertogenbosch. Dit bedrijf heeft een zeer ruime ervaring in de opzet en distributie van nieuwe merken in de Europese markt. De toestellen van AT Mobile worden in opdracht van Ambiance Technology geproduceerd door een gerenommeerde fabriek in het verre Oosten. Ambiance Technology heeft een uitstekend track record als het gaat om betrouwbaarheid en kwaliteit van de producten.
Directeur van Ambiance Technology, Eric Schouten, zegt zeer blij te zijn de producten van AT Mobile tijdens het jaarlijkse telecomcongres Telecom Time te kunnen presenteren. “We laten al direct een brede line up zien, waarmee we alle marktsegmenten kunnen bedienen. De producten van AT Mobile kenmerken zich niet alleen door een veel betere prijs / functionaliteit verhouding, maar ook door hoogwaardige kwaliteit van de producten. Om dit te onderstrepen, bieden wij als enige een 100% zekerheidsgarantie. Dit betekent dat de gebruiker van een AT Mobile toestel binnen 48 uur over een nieuwe AT kan beschikken als blijkt dat het toestel functionele gebreken vertoond. Deze omruilservice wordt rechtstreeks door Ambiance Technology afgehandeld met de eindgebruiker.”
AT Mobile wil niet alleen maar voordeel bieden in prijs. Zo zal het ambitieuze merk ook regelmatig met innovaties komen. Een goed voorbeeld is de introductie van de AT-Cobra; de eerste slider smartphone met Windows Mobile 5.0®.
Verder introduceert AT Mobile een ‘mobile on demand’ concept. Dit biedt een breed scala aan mogelijkheden voor mobiele operators, MVNO’s en andere partijen die zich willen onderscheiden richting een bepaald marktsegment.
AT Mobile is vanaf januari 2007 verkrijgbaar via diverse retail en internetwinkels. De distributie zal in Nederland o.a. worden verzorgd door Dangaard Mobicall, die aangegeven heeft veel vertrouwen te hebben in het nieuwe merk.