Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Imation richting consumentenmarkt door overnames

29 mei 2007 - 07:413 minuten leestijdActueelCloud & InfrastructuurImation
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Imation, leverancier van verwisselbare opslagmedia, heeft de strategie uit de doeken gedaan waarmee de onderneming zijn aanwezigheid in de zich snel ontwikkelende markt van consumenten opslagproducten wil versterken en tegelijkertijd een stevige voet aan de grond wil houden in de lucratieve markt voor professionele data-opslagtapes. Uitbreiding van Imations aanwezigheid in de consumentenmarkt, zal met name gebeuren door het aankopen van merken en het vermarkten van meer producten onder een merknaam.

Frank Russomanno, ceo van Imation, maakte de nieuwe strategie bekend: "Met de recente overname van TDK´s opnamemedia in aanvulling op Imations eerdere overname van Memorex vorig jaar, plaatsen we ons op de voorgrond in deze markt. Op die manier ontstaat er een portefeuille van sterke merken die door ons beheerd en gedistribueerd worden, in zowel de consumenten- als de zakelijke markt", zegt Russomanno. "Momenteel verkopen we de merken Imation, Memorex, IBM, Sun StorageTek, HP en Exabyte. In de nabije toekomst nemen we ook TDK opnamemedia in de verkoop. Daarnaast verkoopt Imation accessoires benodigd voor opslagmedia zoals drives, doosjes en verbruiksgoederen onder de verschillende merken. Na de overname van onderdelen van Memcorp, breiden we het Memorex-merk uit met consumentenelektronica."

"Imations strategie is duidelijk, doelgericht en werkbaar. We bouwen aan een portefeuille van zowel consumenten- als zakelijke merken. We optimaliseren onze stevige positie in magnetische tapes door te blijven investeren in huidige en toekomstige tapes. Bovendien groeit onze productportefeuille voor de consumentenmarkt met verschillende merken, onder meer op het gebied van consumentenelektronica. In een snelbewegende technologiemarkt, verwachten onze kanaal- en distributiepartners dat we wereldwijd de juiste producten, onder de juiste merken op de juiste plek brengen."

"Met deze strategie verwacht Imation jaarlijks tien tot vijftien procent te groeien in omzet en winst, de komende vijf jaar. We zijn ervan overtuigd dat we over alle elementen beschikken om ons succes in de toekomst voort te kunnen zetten. Imation heeft het grootste marktlaandeel in verwisselbare media, we hebben sterke merken in alle belangrijke gebieden, we hebben belangrijke posities in magnetische en optische producten en zien de opbrengst uit flash-producten wereldwijd groeien. Hiermee kunnen we beter profiteren van ons wereldwijde distributienetwerk en onze ervaringen met toeleveranciers, in alle regio´s en via alle verkoopkanalen. Imations verschillende merken, vullen elkaar aan op geografisch en op productniveau en wat betreft hun imago. Om onze kennis en ervaring over de consumentenmarkt en winkelketens te vergroten hebben we Steve Moss aangesteld als chief marketing officer."

Meer over

Storage

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Opgerolde online-drugsmarkt gebruikte Nederlandse infrastructuur

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs