Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Imation richting consumentenmarkt door overnames

29 mei 2007 - 07:413 minuten leestijdActueelCloud & InfrastructuurImation
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Imation, leverancier van verwisselbare opslagmedia, heeft de strategie uit de doeken gedaan waarmee de onderneming zijn aanwezigheid in de zich snel ontwikkelende markt van consumenten opslagproducten wil versterken en tegelijkertijd een stevige voet aan de grond wil houden in de lucratieve markt voor professionele data-opslagtapes. Uitbreiding van Imations aanwezigheid in de consumentenmarkt, zal met name gebeuren door het aankopen van merken en het vermarkten van meer producten onder een merknaam.

Frank Russomanno, ceo van Imation, maakte de nieuwe strategie bekend: "Met de recente overname van TDK´s opnamemedia in aanvulling op Imations eerdere overname van Memorex vorig jaar, plaatsen we ons op de voorgrond in deze markt. Op die manier ontstaat er een portefeuille van sterke merken die door ons beheerd en gedistribueerd worden, in zowel de consumenten- als de zakelijke markt", zegt Russomanno. "Momenteel verkopen we de merken Imation, Memorex, IBM, Sun StorageTek, HP en Exabyte. In de nabije toekomst nemen we ook TDK opnamemedia in de verkoop. Daarnaast verkoopt Imation accessoires benodigd voor opslagmedia zoals drives, doosjes en verbruiksgoederen onder de verschillende merken. Na de overname van onderdelen van Memcorp, breiden we het Memorex-merk uit met consumentenelektronica."

"Imations strategie is duidelijk, doelgericht en werkbaar. We bouwen aan een portefeuille van zowel consumenten- als zakelijke merken. We optimaliseren onze stevige positie in magnetische tapes door te blijven investeren in huidige en toekomstige tapes. Bovendien groeit onze productportefeuille voor de consumentenmarkt met verschillende merken, onder meer op het gebied van consumentenelektronica. In een snelbewegende technologiemarkt, verwachten onze kanaal- en distributiepartners dat we wereldwijd de juiste producten, onder de juiste merken op de juiste plek brengen."

"Met deze strategie verwacht Imation jaarlijks tien tot vijftien procent te groeien in omzet en winst, de komende vijf jaar. We zijn ervan overtuigd dat we over alle elementen beschikken om ons succes in de toekomst voort te kunnen zetten. Imation heeft het grootste marktlaandeel in verwisselbare media, we hebben sterke merken in alle belangrijke gebieden, we hebben belangrijke posities in magnetische en optische producten en zien de opbrengst uit flash-producten wereldwijd groeien. Hiermee kunnen we beter profiteren van ons wereldwijde distributienetwerk en onze ervaringen met toeleveranciers, in alle regio´s en via alle verkoopkanalen. Imations verschillende merken, vullen elkaar aan op geografisch en op productniveau en wat betreft hun imago. Om onze kennis en ervaring over de consumentenmarkt en winkelketens te vergroten hebben we Steve Moss aangesteld als chief marketing officer."

Meer over

Storage

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mens...

    Mobile XL helpt je op weg met je eigen AI Twin Stel je voor een AI Twin, een digitale kopie...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Data & AI

    Kort: Hallucineren, BAM in Droneview (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Haven van de toekomst: digitaal en klimaatneutraal

    Carrière

    Kort: Nieuwe KPN-cao mét reservistenregeling, Philips koopt Spectrawave (en meer)

    Innovatie & Transformatie

    Commerciële quantumcomputer komt dichterbij

    Innovatie & Transformatie

    Digitale sector steunt Wennink: knelpunten dringend oplossen

    EDIC EU digitaal
    Cloud & Infrastructuur

    Nederland voorzitter Europees digitaal consortium Edic

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs