Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

CA introduceert Service Quality Management-oplossing

25 juni 2007 - 11:053 minuten leestijdActueelSoftware & DevelopmentCA Technologies

CA introduceert CA Service Quality Management (SQM). Dit eerste volledig geïntegreerde systeem verzekert organisaties ervan dat IT-diensten voldoen aan Service Level Agreements (SLA’s) en aansluiten op best practices zoals ITIL.

SQM stelt de IT-afdeling in staat om te controleren of de prestaties van specifieke applicaties en transacties voldoen aan de SLA's. Met deze real-time informatie kunnen IT-support teams de belangrijkste oorzaak van problemen identificeren en een diagnose stellen die is gebaseerd op actuele gebruiksgegevens. Incident- en probleemmanagement worden zo geautomatiseerd om een efficiënte, snelle en grondige oplossing te bieden.

"Door aan te geven welke IT-infrastructuur welke bedrijfsdiensten ondersteunt, levert CA een belangrijke component van Business Services Management", zegt Mike Malloy, SVP Development bij CA. "Als het eerste onafhankelijke systeem op de markt dat IT-diensten verbindt met bedrijfsdoelstellingen, onderstreept SQM het belang om bestaande technologieën te integreren. Op deze manier creëert CA meer toegevoegde waarde voor haar klanten."

CA-producten die geïntegreerd zijn in de SQM-oplossing zijn CA Wily Customer Experience Manager en CA Wily Introscope (om de prestaties van (web)applicaties te beheren), CA Service Metric Analysis (om service-levels van de aangeboden diensten in business-termen te definiëren en te monitoren) en CA Service Desk (een Help Desk-omgeving voor o.a. incidentmanagement). De integratie van deze producten in de SQM-oplossing van CA helpt organisaties om hun IT beter aan te laten sluiten op bedrijfsdoelen.

"Door de integratie van meerdere managementoplossingen, biedt CA een duidelijk pad om bedrijven te helpen bij het vereenvoudigen van hun IT-beheer", zegt Julie Graig, senior analyst bij Enterprise Management Associates. "Innovatieve productintegraties als SQM maken de bijdrage van IT aan de bedrijfsdoelstellingen beter inzichtelijk."

SQM's management- en operationele rapportage stelt stakeholders en applicatie-eigenaren in staat om met CA Service Metric Analysis SLA's te bepalen, te meten, te rapporteren en te optimaliseren. Wily Customer Experience Manager en Introscope zijn geïntegreerd in de Service Metric Analysis (SMA). Hierdoor kan iedere webgebaseerde transactie gemodelleerd worden als een service door middel van SLA's en OLA's (Operating Level Agreements).

Binnen Service Metric Analysis (SMA) kunnen IT-support teams regels opstellen om te bepalen welke SLA-overtredingen bedrijfskritisch zijn op basis van de verwachte schade aan de bedrijfsvoering. Wanneer een SLA-overtreding bedrijfskritisch is, maakt Wily CEM automatisch een incident aan in CA Service Desk met daarin de relevante diagnostische informatie uit Itrascope. Dit maakt het voor de Help Desk mogelijk sneller problemen en performance-knelpunten op te lossen.

SQM ondersteunt ook de implementatie van best practices zoals beschreven in ITIL v3, SQM speelt een grote rol in Continual Service Improvement. Deze omvatten ook Business Services Management, waardoor gebruikers de impact van IT op de bedrijfsdiensten beter begrijpen. Ook het gebruik van Service Portfolio's voor de toewijzing van resources op basis van bedrijfsprioriteiten, valt hieronder.

Kijk voor meer informatie over de CA Wily-techlogie op http://www.wilytech.com

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Staat van Digitale Connectiviteit binnen de Bouw- en Installatiebranche 2025

    Digitale connectiviteit is de kern van veel processen in de bouw en volgens insiders van strategisch belang voor de toekomst van de sector. Waar sta jij?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Resultaatgericht Samenwerken (RGS).

    RGS is een gestructureerde methode die vastgoedprofessionals direct ondersteunt bij kwaliteitsverbetering, kostenefficiëntie en verduurzaming.

    Meer lezen

    Start
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Vergunning voor datacenter EvoSwitch, piepjonge Perry haalt 1,6 miljoen op (en meer)

    ActueelFinanciële dienstverlening

    Rechter kraakt falende erp-consultant

    ActueelCarrière

    Kort: Paul Broekhuizen leidt Fsas Benelux, Brink Software verkocht (en meer)

    ActueelData & AI

    Europese beurzen voor grensverleggend UvA-onderzoek in it

    AchtergrondSoftware & Development

    License to bill

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs