Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Microsoft betreedt online CRM-markt

16 juli 2007 - 14:16ActueelData & AIMicrosoft
Diederik Toet
Diederik Toet

Afgelopen week maakte Microsoft bekend dat het bedrijf zijn nieuwe crm-software in 2008 als webdienst gaat aanbieden. De prijs zal flink lager zijn dan die van concurrenten als Salesforce.com en Siebel.

Lange tijd heeft Microsoft het weten uit te stellen, maar afgelopen week werd het dan toch officieel gemeld: het bedrijf zet volgend jaar een crm-pakket op de Amerikaanse markt dat als webdienst werkt. Met een crm-toepassing (customer relationship management) kunnen klantgegevens gemakkelijker worden beheerd. De nieuwe Dynamics CRM Live-software is voornamelijk bedoeld voor kleine en middelgrote bedrijven. Later in het jaar zal het product ook internationaal worden aangeboden.

Met de webdienst betreedt Microsoft een marktsegment dat de Amerikanen tot dusver hebben overgelaten aan concurrenten als Salesforce.com, Siebel en RightNow. Om voet aan de grond te krijgen, heeft Microsoft besloten om de crm-dienst aan te bieden tegen een prijs die ver onder die van zijn concurrenten ligt. Voor 59 dollar (ongeveer 44 euro) per maand kan vanaf volgend jaar de enterprise-editie worden aangeschaft. Dat is minder dan de helft van de prijs van een vergelijkbaar product van Salesforce.com. Microsoft gaat onder meer ook een uitgeklede zakelijke editie uitbrengen die maar 39 dollar kost. Deze is echter niet offline te gebruiken.

Veel deskundigen verwachten dat de crm-webdienst van Microsoft een flinke bedreiging kan vormen voor de huidige spelers op de markt. Zo zullen veel bedrijven, die overwegen om gebruik te maken van zo'n software-as-a-service (SaaS), gevoelig zijn voor de gemakkelijke integratie met andere Microsoft-toepassingen zoals Outlook. Anderen beweren juist dat MS Dynamics CRM Live veel minder mogelijkheden zal hebben dan vergelijkbare producten van de concurrenten. Bovendien zullen de andere marktpartijen zich niet onbetuigd laten. Zij zullen hun producten ook doorontwikkelen en hun prijzen, waar nodig, aanpassen.

Meer over

Business IntelligenceECMSalesforce

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Microsoft gaat toch zelf crm-applicaties hosten

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Microsoft onthult hosted CRM-applicaties

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Nederlands crm-systeem Microsoft in januari 2006

    Computable.nl
    AchtergrondSoftware & Development

    ‘CRM wordt klantgericht en sociaal’

    Computable.nl
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    SaaS moet CRM-implementatie versnellen

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    CRM-markt bloeit op tot dotcom-proporties

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs