Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Imation ziet voor partners kansen in retail

30 juli 2007 - 09:13ActueelCloud & InfrastructuurImation

Imation, leverancier van verwisselbare opslagmedia, ziet na de overname van TDK’s opslagmedia en Memorex, kansen om verder in de Nederlandse retailmarkt te groeien. Dit zegt Peter Klinckenberg, european sales manager bij Imation Europe.

Klinckenberg zegt dat voor de Nederlandse markt nu twee accountmanagers actief zijn die de partners in de retailmarkt ondersteunen. Zij zijn verantwoordelijk voor de verkoop van Imation's ‘retail media' oplossingen. Dat zijn produkten zoals dvd, usb, memo cards, harddisk drives, a/v tapes, batterijen, accessoires en cd's. Veel groei verwacht Klinckenberg met produkten zoals optical, flash en removable dvd.

Partners van Imation in de retail zijn onder andere Media Markt, Dynabyte, Office Center en Paradigit. Imation werkt in de Nederlandse retail- en zakelijke markt met een aantal distributeurs, onder andere Ingram Micro, SSP, Despec, Alpha, Coporate Express en Bell Company. Klinckenberg: "90 procent van onze business gaat via de distributie."

De retailmarkt in Nederland wordt door de specialistische Imation partners benaderd met een ‘merchandising model'. Hierbij helpt Imation de distributeur en de retail partner met het opzetten van een produktschap. Imation noemt dit ‘category management', waarbij black media (dvd en cd) met accessoires worden gecombineerd. Daarbij kunnen zowel Imation-produkten als concurrerende produkten zitten. Ten tweede kunnen distributeurs produkten van Imation, TDK en Memorex distribueren via een ‘low-cost-model', waarbij ze puur de fulfillment doen.

Nieuwe kansen ziet Klinckenberg in de telecommarkt met opslagkaarten voor mobiele telefoons en smartphones. Hierbij wordt onder andere samengewerkt met distributeur Dangaard/Mobicall.

Klinckenberg zegt dat Memorex een sterke merknaam heeft in de Verenigde Staten, maar dat er nog werk aan de winkel is om het merk in Europa sterker te positioneren. "Memorex wordt daarbij gepositioneerd met luxe verpakkingen die milieuvriendelijk zijn. Daarentegen hebben de opslagmedia van TDK wel een sterke merknaam in Nederland, hetgeen zal helpen Memorex te positioneren."

Imation neemt het in de Nederlandse retailmarkt op tegen Sony, Sandisk, Verbatim en Kingston.

Meer over

Storage

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Opgerolde online-drugsmarkt gebruikte Nederlandse infrastructuur

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs