Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

WebArchitects rekent af met voortijdige webwinkelverlaters

26 september 2007 - 08:20ActueelCloud & InfrastructuurWebArchitects

WebArchitects, een innovatieve leverancier van E-business-, CMS- en integratieoplossingen, introduceert Express Checkout. Dit is een nieuw hulpmiddel dat bijdraagt aan de conversie van kijker tot koper.

Dankzij Express Checkout kunnen consumenten zonder tijdrovende inlogmethodieken direct doorgaan naar de bestelpagina. Op deze pagina is het mogelijk om zowel de contact- en adresgegevens in te vullen, de daadwerkelijke bestelling door te geven en te zien hoe hoog de bezorgkosten zijn. Vergelijkbare webwinkels maken bij het afrekenen van een winkelwagentje gebruik van verschillende webpagina's, waardoor consumenten het overzicht kwijt raken en eerder geneigd zijn de bestelling niet volledig af te ronden.

 

Uit onderzoek is gebleken dat zestig procent van de bezoekers van een gemiddelde webshop voortijdig het bestelproces verlaat*. Dit heeft in veel gevallen te maken met een langdurig of een onduidelijk stappenplan, waarin de consument op verschillende webpagina's de bestelling moet berekenen, persoonsgegevens in moet voeren, betalingsvoorkeur aan moet geven en vervolgens de laatste controle en bevestiging uit moet voeren. De webwinkels die gebruik maken van RightClick Energy met Express Checkout kunnen hun klanten deze stappen besparen. Doordat het bestelproces snel en overzichtelijk is, wordt verwacht dat consumenten meer vertrouwen hebben, wat de conversie van bezoek tot aankoop zal stimuleren.

 

Jeroen van der Geest, directeur en medeoprichter van WebArchitects: "Consumenten die surfen over het net, op zoek naar het product dat ze willen aanschaffen, laten zich niet zomaar overhalen tot een bestelling. Vertrouwen in de webwinkel, volledige productinformatie en inzicht in de bestelprocedure zijn belangrijke voorwaarden om tot een transactie te komen. Dankzij Express Checkout maken we de kans dat consumenten afhaken bij het betalingsproces kleiner, omdat alle gevraagde contactinformatie en gegeven product- en prijsinformatie op één pagina staan. Met één oogopslag weet de consument waar hij aan toe is, en dat is uniek voor Nederlandse webwinkels."

 

Kijk voor een demonstratie van RightClick Energy op: http://energy.rightclick.nl

* Onderzoek van MarketingSherpa 2007

Meer over

Architectuur

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder

    Partnerartikel
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder De hybride cloud is de belofte van dit moment. Organisaties zien een model voor zich...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    ActueelData & AI

    Kort: Databricks lievelingetje van investeerders, 18 miljoen smartphones in lades (en meer)

    Teamvalue
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    20% besparen op je Azure-kosten en een secure score van 80%: Zo doet Bizure dat.

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Zo voorkom je te grote afhankelijkheid van cloudleveranciers

    Martin Merz
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Geen one-size-fits-all bij soevereine cloud SAP

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs