Open Text Corporation, leverancier van Enterprise Content Management (ecm) software en oplossingen, heeft een nieuwe oplossing gelanceerd waarmee organisaties hun content, die gecreëerd wordt in realtime communicatieapplicaties zoals instant messaging (im), beter kunnen beheren en tevens mee kunnen nemen in records management en compliance initiatieven.
De oplossing wordt aangeboden in samenwerking met Face Time Communications en breidt het Open Text ECM Platform uit met ondersteuning voor archiverings- en recordsbeheer voor alle vormen van realtime communicatie.
Ondernemingen in alle marktsectoren en ook overheidsinstellingen worden geconfronteerd met de uitdaging om juridische en compliance risico's te beheren en bewaken die onlosmakelijk verbonden zijn met het snel groeiende aantal varianten van elektronische communicatie zoals op intranet gebaseerde bedrijfse-mail, internet emailsystemen zoals Hotmail, verschillende soorten webgebaseerde communicatie zoals Instant Messaging en Skype, maar ook web 2.0 sociale netwerksites zoals MySpace, blogs en Twitters. De meeste organisaties zijn nog steeds zoekende naar de beste manier om een evenwicht te vinden tussen de productiviteitsvoordelen van sociale netwerken en instant messaging en de mogelijke risico's voor de organisatie. IM-conversaties kunnen net als bedrijfsdocumenten onderwerp van onderzoek zijn en moeten daarom gedurende hun hele levenscyclus worden beheerd.
Open Text en Face Time bieden organisaties de mogelijkheid om huidige en toekomstige varianten van elektronische communicatie te beheren. Met Face Time beschikken organisaties over een krachtig middel voor het beveiligen, beheren en bewaken van openbare IM en bedrijfs IM zoals Microsoft Live Communications Server (LCS) en IBM Lotus Sametime. Tegelijkertijd zijn ze beveiligd tegen andere vormen van greynets die mogelijk de deur kunnen openen voor hackers en malware. Dankzij deze integratie met Open Text's Livelink ECM, kunnen klanten selectief IM-conversaties terughalen, archiveren en vernietigen om zo te kunnen voldoen aan compliance en e-discovery eisen.
"Open Text is wederom innovatief en toonaangevend binnen de markt. In samenwerking met Face Time bieden we klanten nu de mogelijkheid om consistent en gecentraliseerd beleid af te dwingen op alle gebieden, ook ten aanzien van IM en email", aldus Peter Lipps, Vice President & General Manager, Enterprise Records Management Business bij Open Text. "Dit helpt organisaties de kosten en complexiteit te minimaliseren voor het opslaan van elektronische content voor juridische en bedrijfsmatige doeleinden en biedt in het geval van rechtszaken en juridische controles de nodige bescherming voor een gunstige afloop."
"Gebruikers zullen zelf initiatief blijven nemen ten aanzien van zakelijke communicatie door het downloaden en gebruik van real-time communicatieapplicaties; vaak zonder zich volledig bewust te zijn van de risico's", aldus Frank Cabri, Vice President of Marketing en Product Management bij Face Time. "Het is een uitdaging om de juiste balans te vinden tussen het gebruik door medewerkers van dergelijke applicaties en het minimaliseren van de risico's voor de organisatie. Het beste resultaat wordt bereikt in de context van bredere compliance en beveiligingsinitiatieven binnen de organisatie. Wij zijn van mening dat onze samenwerking met Open Text ons de mogelijkheid biedt om deze belofte waar te maken."
Meer informatie over de gezamenlijke nieuwe oplossing van Open Text en Face Time is te beluisteren via: http://podcast.opentext.com/public/channel/rss/ot-ecm-news/item/12-ECM08PodcastFaceTime1.mp3