Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Microsoft lanceert aQuantive in Nederland

07 december 2007 - 07:02ActueelCloud & InfrastructuurMicrosoft

Microsoft Nederland opent volgende maand onder de vlag van MSN een lokale variant van adverentiebedrijf aQuantive, een concurrent van DoubleClick. Directeur Jacqueline Smit onderhandelt momenteel met uitgevers om de site-exploitatie te krijgen.

"De bouwstenen om onze online diensten fors uit te breiden zijn klaar. We hebben hiertoe verscheidene bedrijven overgenomen, zoals Motion Bridge, Screentonic, aQuantive en Massive." John Mangelaars werkte jaren op het Amerikaanse hoofdkantoor van Microsoft en is nu de Europese baas van Microsofts online diensten. In een gesprek met Emerce legt hij de online strategie van het softwarebedrijf uit.

"We willen de markt vergroten. Om te beginnen door meer diensten te bieden en ook door advertentiegelden van andere media naar ons om te leiden." Microsoft brengt gestaag meer diensten online, waaronder blogdienst Spaces en het aanpalende Live Writer, maar ook video- en fotodiensten en een zoek- en chatdienst. "We behoren tot de grootste netwerken."

Hoe meer diensten, hoe meer gebruikers en daarmee de mogelijkheid met reclame geld te verdienen. Over een paar jaar wil Microsoft 25 procent van zijn omzet halen uit advertentiegelden. Mangelaars: "Maar we blijven altijd de mogelijkheid bieden om een product advertentieloos, maar wel tegen betaling, te gebruiken."

De Nederlander: "De spanning op de reclamebestedingen bij oude media groeit, dat merk je." De Europa-baas verwacht dat adverteerders vroeg of laat hun reclamegeld gericht en slim gaan besteden in digitale omgevingen.

In mei 2007 betaalde Microsoft de hoofdprijs om advertentiebedrijf aQuantive over te nemen: 6 miljard dollar. Microsoft was met name geïnteresseerd in het advertentieplatform Atlas, wat te vergelijken is met de advertentiediensten van DoubleClick.

Volgend kwartaal komt aQuantive formeel onder de vlag van MSN Nederland op de markt. MSN-landendirecteur Jacqueline Smit: "Dan wordt Atlas aan onze verkoopdiensten gekoppeld. Adverteerders kunnen dan bij ons, maar ook bij aangesloten externe uitgeefnetwerken hun boodschappen verspreiden." Smit houdt voor zich met welke uitgevers ze in gesprek is. "We kunnen meer aan, op MSN en nu ook extern."

Europa-hoofd Mangelaars: "In dat ene kwartaal brengen we aQuantive in 11 landen uit onder de Microsoft-vlag. We hebben daarmee een goede infrastructuur om 2 jaar vooruit te kunnen."

Met aQuantive op de rit richt Mangelaars zijn aandacht nu op Microsofts zoekdiensten in Europa. "We zijn later begonnen dan Google, maar ons product is nu goed."

Meer over

ArchitectuurDiensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Een echte geïntegreerde AI oplossing

    Efficiëntie door een geïntegreerde AI oplossing met Mobile XL Mobile XL helpt organisaties bij het toepassen van AI binnen hun...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Carrière

    Inge Koopmans directeur datacenter Belastingdienst

    Overname Samenwerken Fusie
    Cloud & Infrastructuur

    Kort: Nederlandse overnames, veel erkenning door Microsoft (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Verkoop van Solvinity aan Kyndryl valt slecht bij Nederlandse overheid

    Data & AI

    Intelligentie naar de rand

    datacenter
    Data & AI

    Kort: CO2-rapporten belemmeren verduurzaming datacenters, Nexperia mag weer (en meer)

    Security & Awareness

    Siam in de praktijk: 4 valkuilen (én oplossingen)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs