SNE heeft de organisatie iets anders ingedeeld. Een conceptbenadering vereist namelijk een andere bedrijfsstructuur dan één waarin producten en technologie leidend zijn, meent Edgar Beck, ceo.
Dit werd in december al op Channelweb aangekondigd. De plannen zijn nu concreet.
Er zijn nu drie teams – het VIP-team, het MidRange team en het Emerging Products-team – om de markt te bewerken en pro-actiever met resellers en leveranciers te samen te werken.
Veel van SNE’s activiteiten zijn nu gecentraliseerd in het Concept Distribution Center in Hilversum, waaronder sales en marketing. Dit maakt de DataManagement-concepten van SNE toegankelijker voor resellers.
Vanuit het VIP-team (eindgebruikers met duizend plus werkplekken) en het MidRange-team (organisaties met minder dan duizend werkplekken) kan SNE resellers nog beter bij hun klantbenadering ondersteunen dan bij een generieke – productgerichte – aanpak het geval was. De Channel en Account Managers van SNE zullen de concepten nader toespitsen op de doelgroep. Hiervoor zijn twee Technical Account Managers aangesteld, die de dialoog met de eindgebruikers aangaan en opportuniteiten gaan adresseren voor de resellers.
Daarbij is er gekozen voor een beperkt aantal focus ‘brands’, aangezien binnen de visie van SNE de functionaliteit en de oplossingsgebieden leidend zijn. DataAvailability, DataManagement, MailManagement, Compliance en DataSecurity worden bij de distributeur in de nieuwe structuur ingevuld met Network Appliance, CommVault en Quantum. Tegelijkertijd zorgt de nieuwe afdeling Emerging Products voor voldoende aanwas van nieuwe merken, die additionele functies toevoegen aan het palet. Op dit moment vallen Plasmon en Zantaz onder deze afdeling; het zijn beide producten die passen binnen het portfolio maar vanwege het stadium waarin ze zitten extra focus vereisen om de markt te ontwikkelen. Binnen korte termijn verwacht SNE nieuwe producten onder te brengen bij Emerging Products.
"We hebben vorig jaar goede resultaten geboekt met onze conceptbenadering, maar merkten toen wel dat onze bedrijfsstructuur nog niet optimaal aansloot op deze visie. Wij willen vanuit onze positie resellers nog beter ondersteunen bij het ontwikkelen van de markt en hebben geconcludeerd dat een klantgerichte benadering hiervoor de beste oplossing is", aldus Beck. "Door deze manier van werken te kiezen kunnen we resellers beter helpen bij het ontwikkelen van de markt voor datamanagement en dat ook op meer vlakken doen. We hebben dan ook Marcel Martens benoemd tot als Manager Business Development om een grotere ‘mindshare’ voor onze oplossingen te krijgen bij eindgebruikers. We zullen het komende jaar een aantal initiatieven lanceren om dit te ondersteunen."