Voor Altitude Software Brussel, leverancier van oplossingen voor contact centers, was 2007 een heel goed jaar. In 2007 hebben ze een omzetstijging gerealiseerd van 70 procent.
Laurent Detournay, general manager, verwacht veel voor 2008. Op korte termijn werft Altitude Software alvast vier nieuwe medewerkers aan.
Altitude Software is vanuit zijn kantoor in Brussel actief in de Benelux en Centraal-Europa. Daarnaast bedienen ze ook de global accounts. "We hebben in 2007 boven onze verwachtingen gepresteerd", zegt Fabien Frenay, Sales Director van Altitude Software. "Er kwamen 12 nieuwe en belangrijke klanten bij en bovendien hebben we ons aanbod bij bestaande klanten sterk uitgebreid."
In België zijn Dexia Insurance Bank, Sitel, Transcom, Teleperformance, Clearwire, Portima en de Europese Commissie klant van Altitude Software. In Nederland behoren Sitel, Transcom, Aon, Allianz en Alert Services tot de klanten van dit softwarebedrijf.
Altitude Software boekte in 2007 enkele mooie successen op de Centraal-Europese en Oost-Europese markt. "Op het vlak van contact center-technologie zijn we in Polen bijvoorbeeld de tweede marktspeler. In 2008 willen we daar absoluut marktleider worden", verwoordt Fabien Frenay de ambities. Ook in Servië, Bulgarije, Duitsland en Zwitserland kwamen er in 2007 nieuwe klanten bij. "Onze bedoeling blijft om in al deze landen partnerships op te zetten om ons marktterrein daar te vergroten."
Het IT-bedrijf sloot afgelopen jaar ook enkele belangrijke partnerschappen in België en Nederland. "Zo werken we in België sinds augustus 2007 samen met Cytal voor de verdeling van onze technologie", geeft Laurent Detournay aan. Nog recenter, in december 2007, sloot Altitude Software een gelijkaardige overeenkomst af met een belangrijke Nederlandse integrator, Voicetec. "Een eerste doorbraak in de Nederlandse markt", zo beschouwt Fabien Frenay dit. "Niet evident, want Nederland is een erg gesloten markt, die zich bijna 100 procent richt op vervanging. Het spreekt vanzelf dat dit dan ook een buitengewoon competitieve markt is."
Voor 2008 zit Altitude Software alvast boordevol ambities. "We worden meer en meer een gevestigde waarde in de wereld van de contact center-technologie", weet Laurent Detournay. De komende maanden werft het IT-bedrijf vier nieuwe medewerkers aan, zowel IT’ers als Sales.