Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Microsoft en Aspect vormen strategische alliantie

19 maart 2008 - 09:58ActueelCloud & InfrastructuurAspectMicrosoft
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Microsoft en Aspect Software, speler op het gebied van contactcenters, hebben op de VoiceCon Orlando 2008 conferentie een langjarig strategisch samenwerkingsverband aangekondigd om Unified Communications (UC) in te voeren bij contact centers over de hele wereld.

Aspect past de Aspect Unified IPtm contact center oplossing aan, zodat deze interoperabel is met Microsoft’s platform voor softwaregestuurde Voice en Unified Communications en als optie wordt aangeboden aan nieuwe en bestaande klanten. Microsoft investeert in Aspect om de ontwikkeling en acceptatie van de nieuwe oplossingen en diensten te versnellen.

Aspect begint per direct met de ontwikkeling van de geoptimaliseerde toepassingen. Dit jaar plant Aspect een nieuwe versie uit te brengen van zijn op .Net gebaseerde Aspect Unified IP, dat interoperabel is met de Microsoft Office Communications Server 2007, en beschikt over ask-an-expert- functionaliteit die gebruik maakt van de messaging en presence technologie van Office Communications Server 2007. Aspect ontwikkelt deze feature om contact centers in staat te stellen om de juiste specialisten binnen het bedrijf te vinden en te raadplegen, zodat klantverzoeken in een enkel contact afgehandeld kunnen worden.  

Aspect zal de interoperabiliteit van Aspect  Unified IP met de Microsoft Office Communications Server voor softwaregestuurde spraakcommunicatie in opeenvolgende releases uitbreiden. Deze oplossing moet contact centers in staat stellen om klantencontacten naadloos te stroomlijnen over verschillende kanalen – telefoon, email, instant messaging, conferencing – tegemoetkomend aan de eisen op het gebied van betrouwbaarheid, rapportages en schaalbaarheid.

Als onderdeel van de overeenkomst zal Aspect Software een organisatie opzetten voor Microsoft’s Unified Communications software voor het bieden van professional services en systeemintegratie.  Aspect zal helpen om de Microsoft Office Communications Server in de contact centers en in de gehele organisatie te implementeren, te optimaliseren en te beheren teneinde software powered voice, instant messaging, presence en conferencing te benutten.

Grootaandeelhouder van Aspect Software is Golden Gate Capital, een uit San Francisco afkomstige private equity firm.   

Meer over

BesturingssystemenTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Een echte geïntegreerde AI oplossing

    Efficiëntie door een geïntegreerde AI oplossing met Mobile XL Mobile XL helpt organisaties bij het toepassen van AI binnen hun...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Carrière

    Inge Koopmans directeur datacenter Belastingdienst

    Overname Samenwerken Fusie
    Cloud & Infrastructuur

    Kort: Nederlandse overnames, veel erkenning door Microsoft (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Verkoop van Solvinity aan Kyndryl valt slecht bij Nederlandse overheid

    Data & AI

    Intelligentie naar de rand

    datacenter
    Data & AI

    Kort: CO2-rapporten belemmeren verduurzaming datacenters, Nexperia mag weer (en meer)

    Security & Awareness

    Siam in de praktijk: 4 valkuilen (én oplossingen)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs