Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

‘Gehunt’

27 maart 2008 - 09:29ChannelCarrière
Redactie Computable
Redactie Computable

Als Enterprise Intelligence (EI) specialist ben ik er stellig van overtuigd dat professionals met ruime werk- levenservaring beter presteren op het grensvlak van ICT en bedrijfsvoering. Op het terrein van EI moeten professionals tegenwoordig beide kanten van het werkveld bedienen.

Zij moeten passie voor techniek enerzijds en inzicht en kennis van bedrijfsprocessen en mensen anderzijds in hun pakket hebben. Naar mijn mening zijn de meeste mensen daar pas klaar voor als zij niet alleen meerdere jaren relevante werkervaring hebben, maar ook de nodige levenservaring hebben opgedaan.

Terugkijkend op mijn eigen carrière rijst de vraag hoe dat in mijn tijd dan ging? Na mijn studie begon ik al meteen met passie en bevlogenheid. Wat is er dan zo veranderd dat ik mij nu voor mijn eigen bedrijf alleen richt op ervaren mensen in plaats van starters? Toen ik laatst op het lustrum van mijn studentenvereniging was, hoorde ik de eerstejaars alleen maar praten over studiepunten en tentamens. Doordat de regering een grote prestatiedruk uitoefent en maar vier jaar studiefinanciering verstrekt, is er weinig ruimte voor nevenactiviteiten. Lidmaatschap van een studentenvereniging en een functie in een bepaalde commissie zijn belangrijk voor een stuk persoonlijke ontwikkeling. Daarnaast hebben veel starters van nu een smallere ontwikkeling en missen een stuk ervaring. Zij zijn vaak te algemeen en te breed opgeleid en zijn nog weinig zelfstandig.

Starters doen er mijns inziens goed aan om zich binnen grote IT-bedrijven te ontplooien. Deze bedrijven bieden hen een fantastisch podium om te ontdekken waar hun passie en talent liggen en om veel mensenkennis en bedrijfservaring op te doen. Die ervaringen zijn uiteraard belangrijk om een goede consultant in de BI of ICT te worden. Pas als zij weten waar zij goed in zijn en waar zij voor willen gaan, kunnen zij zich specialiseren. Met deze specialisatie profileren zij zich duidelijk in de arbeidsmarkt. En als zij dan boven het maaiveld uitsteken, worden zij vanzelf door ons gevonden! Dat is een kwestie van mensen volgen en op het juiste moment benaderen!

Jeroen Blankendaal
Directeur bij Kadenza

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Kort: Asus vangt bot bij rechter om thuiswerken, 145,5 miljoen EU-subsidie voor cyberbeveiliging (en meer)

    Rood stoplicht
    ActueelOverheid

    Geen nieuwe staatssecretaris voor Digitalisering

    ActueelCarrière

    Kort nieuws: Netcompany verhuist naar de Hofstad, meer omzet Besi, Fugaku snelste super (en meer)

    OpinieSecurity & Awareness

    Wanneer elke seconde telt: voorbereid zijn op een cyberincident

    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: Cybercrimineel ligt op de loer in hoogseizoen, Centric verkoopt Belgische detachering (en meer)

    OpinieWerkplek & Beheer

    Werkapparatuur: top 5 ergernissen (en hoe ze te voorkomen)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs