Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

De sponsor: ‘De inhoud van de dag is uniek’

28 mei 2008 - 12:553 minuten leestijdActueelInnovatie & TransformatieAcer Benelux
Rian van Heur
Rian van Heur

Hardwareleverancier Acer sponsort het Formule1-team van Ferrari. Klanten worden zo nu en dan uitgenodigd naar het circuit van Spa-Francorchamps.

Marc Pauly, Country Manager Benelux van Acer

Wat sponsoren jullie precies?
We sloten vijf jaar geleden met Ferrari een contract voor drie jaar voor technologiesponsor van het team. Toen stonden we ook met ons logo op de auto. Dit contract hield in dat alle apparatuur van het Formule1-team volledig ingevuld werd door Acer.
Nu hebben we een officieel sponsorcontract gesloten met Ferrari. We leveren nog altijd de technologie, maar ons logo staat nu veel groter op de auto.

Wat betalen jullie voor dit sponsorcontract?
De landendirecteuren weten niet wat er voor dit contract betaald wordt. We betalen een soort van honorarium aan het hoofdkantoor en een bepaald deel zal wel naar deze sponsoring gaan, maar ik weet niet hoe groot dat deel is.

Maar betalen jullie geen andere bedragen meer om gasten uit te nodigen of andere evenementen rondom deze sponsoring?
De sponsoring houdt in dat we de optie hebben om kaarten te kopen voor races. De kaarten zelf moeten we nog kopen. We zijn daarom nog per race die we willen bezoeken 15.000 tot 25.000 euro kwijt. Het gaat dan om het hele pakket, van toegangskaarten en hotelkamers, tot transfers en diners.
Dat lijkt veel geld, maar de inhoud van die dag is van een groot gehalte. De ervaring is uniek. Daar weegt dit bedrag niet tegenop.

Wat organiseren jullie rondom deze sponsoring?
Als land heb je de keuze om een race bij te wonen. Je kunt dan klanten uitnodigen om mee te gaan. Deze klanten kunnen in de pit kijken en mogen de paddockclub bezoeken. Ook krijgen ze een gadget mee naar huis. Dat is een gadget dat verder niet in de winkel te krijgen is.
Als Acer Nederland kiezen we er natuurlijk voor om de race van Spa-Francorchamps te bezoeken. Dat is gemakkelijk omdat de gasten dan zelf met de auto kunnen komen. We hebben wel ooit de races van Monaco en Oostenrijk bezocht. Dat is kostentechnisch en qua gemak niet zo handig.
Een race duurt drie dagen. Per dag nodigen we vijftien gasten uit. In totaal kunnen we dus 45 relaties meenemen. Verder hebben we samen met Ferrari een aantal producten ontwikkeld die ook in Nederland te koop zijn.

Wat is de overeenkomst tussen het imago van Ferrari en het imago van Acer?
Ferrari gaat net als Acer voor de maximale winst. Op technologisch vlak is er geen beter Formule1-team dan Ferrari. Ook heeft het team goede strategische kennis. Ze kunnen op managementniveau snel schakelen.

Wat levert deze sponsoring jullie op?
Dat is lastig te meten, maar het heeft ons geen windeieren gelegd. Als mensen ons, door deze sponsoring, linken aan Ferrari, dan linken ze ons aan het beste van het beste. Dat geeft een goed beeld voor ons.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    De sponsor: ‘Wij combineren zeilen met bewustwording’

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    De sponsor: ‘Rolstoeltennis is een uitdaging’

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    De sponsor: ‘Ook in de ICT is het tempo hoog’

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    De sponsor: ‘Het is de geboorteplek van het bedrijf’

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    De sponsor: ‘Nederland is autogek’

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    De sponsor: ‘Niet om ons op de borst te kloppen’

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs