Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Ricoh’s werknemers wervingscampagne overstijgt verwachting

01 juli 2008 - 08:553 minuten leestijdActueelCarrière

Ricoh, leverancier van producten en diensten op het gebied van documentenstromen binnen organisaties, heeft een intern onderzoek gedaan naar de resultaten van de personele wervingscampagne Cash for Talent. Ricoh startte met deze actie in februari 2007 en nodigde met dit initiatief werknemers uit om nieuwe collega’s aan te dragen met als beloning 1.250 euro.

Uit het onlangs afgeronde HR-onderzoek blijkt dat de actie een succes is, waar 17 procent van alle werknemers aan mee heeft gedaan. Dankzij de Cash for Talent-campagne zijn er in totaal 337 potentiële werknemers aangemeld, waarvan er tot nu toe 135 voor een gesprek zijn uitgenodigd. Meer dan 35 procent van deze groep behoort nu tot de enthousiaste vaste medewerkers bij Ricoh. In het derde kwartaal van dit jaar zal Ricoh een nieuwe campagne opzetten en haar werknemers vragen hen in contact te brengen met sales professionals, waarbij de beloning 1500 euro zal bedragen.

Ricoh heeft de afgelopen jaren een zeer actief HR beleid laten zien, waarmee de onderneming actief inspeelt op de groeiende vraag naar ervaren en gespecialiseerde werknemers. Naast de Cash for Talent-campagne heeft Ricoh vorig jaar tevens een gerichte wervingsactie bij twee Inholland scholen uitgevoerd. Bijna afgestudeerde studenten kregen de kans om te leren hoe zij van hun sollicitatie een succes kunnen maken, door van ervaren HR-adviseurs feedback op hun presentatie en hun CV te krijgen.

Dat deze HR- initiatieven niet ongemerkt aan de markt voorbij zijn gegaan, bewijst het pas verkregen predicaat Top ICT Werkgever 2008, dat op 15 juni door CRF aan Ricoh is toegekend. CRF is een specialist op het gebied van internationaal en objectief onderzoek naar HR-management. Aan de hand van vijf criteria (primaire arbeidsvoorwaarden, secundaire arbeidsvoorwaarden, interne promotiekansen, werksfeer en -omstandigheden, opleiding en training) is Ricoh geselecteerd. Omdat Ricoh op alle 5 criteria goed scoorde mag het bedrijf  een jaar lang het keurmerk "Top ICT Werkgever 2008" voeren.

Frank van Deursen, Senior HR Adviseur bij Ricoh: "De vraag naar ICT specialisten neemt hand over hand toe, daarom is het van belang om je als onderneming positief te onderscheiden van andere werkgevers. Ricoh heeft met de Cash for Talent campagne laten zien dat het werven van nieuw personeel vanuit het eigen netwerk  bijzonder succesvol is. Traditionele methodes, zoals adverteren, zijn achterhaald. Het creëren van een positieve en gezonde arbeidsrelatie met  bestaande werknemers zorgt voor een domino-effect. Vrienden en bekenden van onze medewerkers geven aan interesse te hebben in onze vacatures, en deze potentiële kandidaten adviseren ons ook aan hun eigen werkkring. Dat onze medewerkers onze inzet waarderen blijkt uit het keurmerk Top ICT Werkgever 2008 dat we vorige maand hebben ontvangen. Dit predicaat is voor ons de kroon op ons werk."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    SureSync en Logius genomineerd voor Co...

    SureSync is dit jaar trots op drie nominaties bij de Computable Awards 2025. Eén van de meest opvallende nominaties is...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Computable 100
    Carrière

    Wie zijn de beste zakenpartners in it?

    Overheid

    Nexperia-gate legt zenuw tussen China en Nederland bloot

    Carrière

    Onverantwoord gedrag kostte Chinese bestuurder Nexperia de kop

    Inkoop, procurement
    Governance & Privacy

    KPN-inkoopschandaal blootgelegd

    Carrière

    Laatste weekeinde om te stemmen voor de Computable Awards!

    Carrière

    HeadFirst pleit voor bredere blik op it-talent

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs