Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Marketingbureau verzorgt IBM ServicePacs

28 juli 2008 - 13:50ActueelGovernance & PrivacyEuroplus DirectIBM

IBM geeft aan klanten de mogelijkheid reparaties via marketingdienstverlener Eurplus Direct uit te voeren. Deze IBM ServicePacs worden direct aan klanten geleverd. Duitse IBM-partners zijn er niet allemaal even blij mee. In Nederland maken de partners tot nu toe geen zorgen.

De Duitse CRN bericht in een uitgebreid online artikel dat IBM Business Partners bij onze oosterburen zich zorgen maken. IBM zou direct zijn klanten bedienen met ServicePacs (garantie- en onderhoudsovereenkomsten), die door Europlus Direct worden aangeboden. Resellers zouden daardoor worden overgeslagen. De ServicePacs en andere IBM-diensten worden aangeboden door marketingbureau EuroDirect die zijn diensten ook op een Nederlandstalige site aanbiedt. Het gaat om reparaties van Lenovo/IBM desktops, ThinkPads, xSeries en Netfinity Servers, opslagsystemen en printers. EuroDirect helpt onder andere internationale klanten die bijvoorbeeld in Amerika hardware hebben gekocht maar in een ander land hebben gestationeerd. Dat valt te lezen in een Powerpoint-presentatie van EuroDirect.

In Nederland worden bij IBM partners de schouders opgehaald, zo blijkt uit een telefonisch rondgang. De meeste ServicePacs worden verkocht via IBM partners. Reparaties zijn volgens partners vaak op zich al een groot probleem, ook met andere merken. Een partner zegt vooral zelf zoveel mogelijk voor reparaties en garanties te zorgen. "Een van de problemen daarbij zijn de lange wachtijden van onderdelen, soms wel zes weken. Dat heeft te maken met het voorraadbeheer. Ook stellen de garantiebepalingen soms niks voor. Als een klant een pc koopt voor een prijs van een koffiezetapparaat, dan krijg je ook de garantieservice van een koffiezetapparaat."

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mens...

    Mobile XL helpt je op weg met je eigen AI Twin Stel je voor een AI Twin, een digitale kopie...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Overheid

    Staatssecretaris maakt draai: DigiD wél kwetsbaar door Amerikaanse wetgeving

    Overheid

    Adviescollege ICT-toetsing hekelt plannen Sociale Verzekeringsbank

    Governance & Privacy

    Kabinet zet mes in 500 regels: eerste 218 al geselecteerd 

    Cloud & Infrastructuur

    Aardobservatie als motor voor verantwoorde supply chains

    Mitz sprong in het diepe cloud 'Trust Us'
    Governance & Privacy

    Kort: Ondanks risico’s toch meer apotheken bij Mitz, Frontria tegen fake news door ai (en meer)

    eEvidence shoot first
    Governance & Privacy

    eEvidence: goodbye privacy, vaarwel digitale soevereiniteit

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs