Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Stilstaan bij mobiele CRM

27 augustus 2008 - 11:55ChannelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Net als vele anderen stel ik vast dat verkeersinfarcten in Nederland een probleem van ongekende omvang zijn. Files kwamen ook 20 jaar geleden veelvuldig voor, maar ze leken minder grip te hebben op het functioneren van de maatschappij. Nu staat het gehele raderwerk van de economie stil wanneer de situatie op de weg dat wil.

Gelukkig zitten we als technocraten niet bij de pakken neer. Mobiele communicatie laat ons werken op elk moment en vanaf elke plek, ongeacht of het nu gaat om een wegrestaurant met hotspots of onze auto met voldoende ontvangstbereik. Er is bandbreedte genoeg en we hebben volop keuze in apparatuur en service providers.

 

Mobiele CRM lijkt dus de oplossing voor de buitendienst, die stilstaand op de vaderlandse wegen met de juiste prospects wil communiceren. Mobiele CRM is zeker niet nieuw, want al in 2001 werd de markt voor deze toepassing een potentie toegedicht van 118 miljoen dollar. Inmiddels bedraagt de totale CRM-markt al meer dan 30 miljard dollar, dus zal het mobiele deel ook zijn toegenomen.

 

Hoeveel laat zich evenwel niet uitdrukken in termen van verkochte mobiele communicatiemiddelen met CRM-functionaliteit. Het gaat slechts om randapparatuur met fraaie toeters en bellen. Serieuze CRM-applicaties vragen om meer, zeker als je ver van de thuisbasis snel, zonder directe hulp van de binnendienst, de juiste gegevens van de klant of het prospect boven water moet trekken. Dan wil je een Blackberry die probleemloos koppelt met een CRM-toepassing, die naadloos aansluit op de financiële administratie. Integratie van primaire bedrijfsprocessen in samenhang met klantgegevens is een ‘must’ voor elke ondernemer die met zijn informatiehuishouding geld wil verdienen, op het honk en onderweg.

Arnold Advocaat, CRM product manager bij SAP Nederland

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Carrière

    Computable Awards: de hoogmis van de ict-sector

    Innovatie & Transformatie

    Hulde aan de winnaars van de Computable Awards 2025

    Overheid

    ‘Nederlandse Digitaliseringsstrategie gaat zeker één miljard per jaar kosten’

    Innovatie & Transformatie

    Europa, laat je niet opnieuw gijzelen door technologie

    Overname
    Innovatie & Transformatie

    Kort: ChatGPT maakt zich er te gemakkelijk vanaf, grote overname Vertiv (en meer)

    Data & AI

    Banken zetten in op ai-agenten, maar echte doorbraak blijft uit

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs